De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Internetreclame werkt niet omdat reclamemakers dit nieuwe medium behandelen vanuit de wetten van de oude wereld. Pop-ups en banners blijven enorm storend. De boodschap ‘Ik koop hier eventjes uw aandacht’ werkt niet meer. Vroeger kochten bedrijven aandacht, vandaag moeten ze aandacht verdienen. Bedrijven met mega-budgetten kwamen ongevraagd inbreken in het leven van de mensen.
Films werden onderbroken met een boodschap, grote affiches (ont-)sierden het straatbeeld, met de boodschap: ‘Koop dat’. Vandaag bestaat dusdanige aversie tegen dat soort praktijken, ook omdat consumenten meer keuze hebben. Aandacht moet dus verdiend worden. Dat gebeurt meestal via filmpjes die leuk zijn om naar te kijken. YouTube laat toe omdat soort filmpjes naar vrienden te forwarden. Dat zegt reclamemaker Guillaume Van der Stighelen in het programma Open Kaart op Kanaal Z.
Verder is internet een te goedkoop medium. In vergelijking met televisie wordt er op internet te weinig verdiend om er de goeie mensen voor aan te trekken. ‘Voor internetbudgetten komen de CEO’s niet uit hun stoel.’
Dan is er ook een generatiekloof, aldus de medestichter van het reclamebureau Duval Guillaume. De digital natives (de mensen die zijn opgegroeid met internet) maken natuurlijke, fenomenale zaken. Zij vinden internet de essentie en met dit soort spelers zal in de toekomst rekening moeten worden gehouden. Maar bedrijven die gerund worden door digital immigrants (mensen die vandaag 40 of ouder zijn) beheren internetcampagnes vanuit een referentiekader dat is gevormd door printmedia en televisie. Boeiende internetcampagnes zullen dus nog even op zich laten wachten. Wanneer die oude generatie eruit gegroeid is.
Het volledige interview met Guillaume Van der Stighelen staat hier.
Bron: Express
Verder lezen over Internet
Online30.10.2024
Reddit voor het eerst winstgevend met recordaantal gebruikers
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023