Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Vanaf vandaag kunnen studenten zich inschrijven voor de 2009-editie van de wereldwijde Google Online Marketing Challenge. Deze competitie daagt studenten aan universiteiten overal ter wereld uit om de strijd met elkaar aan te binden om de beste online marketingstrategie voor een regionaal bedrijf te ontwikkelen.
Met 1.650 deelnemende teams uit 47 landen bleek de eerste editie van deze competitie in 2008 zo’n enorm succes dat Google heeft besloten om er een jaarlijks evenement van te maken.
De Google Online Marketing Challenge omvat een praktijkuitdaging die studenten en postdoctoraalstudenten de gelegenheid biedt om rechtstreeks ervaring op te doen met online adverteren als onderdeel van hun opleiding. De teams van studenten krijgen de beschikking over een bedrag van 200 dollar om uit te geven aan Google AdWords™-advertenties om in samenwerking met een regionaal bedrijf een doeltreffende online marketingcampagne te ontwikkelen.
De teams krijgen de opdracht om een strategie te ontwikkelen, een advertentiecampagne te verzorgen, hun resultaten te evalueren en het bedrijf aanbevelingen te doen voor de verdere ontwikkeling van zijn online marketingactiviteiten.
Lee Hunter, manager Product Marketing bij Google EMEA: “De belangstelling voor de Google Online Marketing Challenge van vorig jaar was zo overdonderend dat we hebben besloten om er een jaarlijkse competitie van te maken. Voor universiteiten is dit een ideale gelegenheid om studenten tijdens hun studie rechtstreekse praktijkervaring op te laten doen. Studenten kunnen op deze manier vaardigheden ontwikkelen die ze na hun afstuderen te gelde kunnen maken. Of ze na hun afstuderen nu een baan vinden in de marketingwereld of de financiële administratie of hun eigen onderneming oprichten, ze zullen altijd kunnen profiteren van hun inzichten op het gebied van online marketing. We hopen daarom dat er studenten uit verschillende academische disciplines aan deze competitie zullen deelnemen“.
Maciej Szymanowski, Assistant Professor of Marketing van de Erasmus Universiteit: ”Met veel enthousiasme hebben studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam het afgelopen jaar deelgenomen aan de Google Online Marketing Challenge 2008. Voor de studenten was het een erg aantrekkelijk concept. De doelstellingen waren duidelijk en relevant en de studenten konden zien wat de impact van hun kennis in de praktijk was. Dit zorgde ervoor dat de studenten erg gemotiveerd waren en echt plezier hadden in hun werk. En hun inspanningen werden beloond. Twee van onze drie teams die deelnamen maakten het tot de top 50 in Europa.
Als docent ben ik van ook erg blij dat Google deze jaarlijkse competitie in het leven heeft geroepen. Dankzij begrijpelijk en concreet lesmateriaal was het erg eenvoudig om de Online Marketing Challenge te integreren in onze cursussen. Het behoort nu tot een van de vaste onderdelen van ons onderwijs in online marketing en is een zeer relevante toevoeging aan het meer theoretische lesmateriaal.”
De uitdaging is als volgt opgezet:
1. Universitaire docenten verdelen hun studenten onder in groepen. Elke groep ontvangt gratis vouchers voor Google AdWords-advertenties ter waarde van 200 dollar (circa 135 euro).
2. De groep of universitaire docent kiest een klein tot middelgroot bedrijf met minder dan 100 medewerkers uit dat wel over een website beschikt, maar nog geen gebruik van AdWords maakt.
3. De groep studenten werkt vervolgens met het bedrijf samen om een AdWords-account aan te maken en een online marketingcampagne gestalte te geven.
4. De groepen krijgen 3 weken de tijd om hun campagne te optimaliseren. De studenten dienen twee wedstrijdverslagen in te dienen: één verslag voordat ze met hun campagne van start gaan, en één verslag nadat zij de campagne hebben afgerond.
5. De inzendingen zullen worden beoordeeld door een jury. De winnaars zullen worden geselecteerd op basis van het succes van hun campagne en de kwaliteit van hun verslagen.
6. De teams kunnen zich vanaf 17 oktober 2008 tot en met 23 oktober 2008 inschrijven voor de Google Online Marketing Challenge. Om studenten uit alle delen van de wereld de mogelijkheid te bieden om aan de uitdaging deel te nemen, krijgen de teams de gelegenheid om tijdens drie achtereenvolgende weken binnen de periode van januari tot mei 2009 deel te nemen.
7. De wereldwijde en regionale winnaars zullen in juli 2009 worden bekendgemaakt.
8. De eerste editie van de competitie vond in 2008 plaats. Hoewel oorspronkelijk een deelname van 200 teams werd verwacht, bleken er uiteindelijk ongeveer 8.000 studenten binnen 1.650 teams uit 47 landen deel te hebben genomen.
9. Raadpleeg voor meer informatie http://www.google.com/onlinechallenge/index.html.
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024