Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Jaren aan een stuk zijn platenlabels bezig geweest om hun fans ervan te overtuigen hun muziek niet via een peer-to-peer file-sharing netwerk te downloaden. Nu wil een aantal juist deze manier promoten. Gratis muziek aanbieden met reclame is de nieuwe opzet.
“Several start-up companies are pursuing the idea of advertising-supported music.”
Qtrax is van plan om in september dit jaar te starten en heeft inmiddels al overeenkomsten om muziek van de Warner Music Group en EMI Group aan te gaan bieden en is van plan om eenzelfde overeenkomst te sluiten met Sony BMG Music Entertainment.
Allan Klepfisz , de voorzitter en predident zegt dat Qtrax in onderhandeling is met de 4e grote platenmaatschappij, Universal Music Group, en met Merlin, een agentschap dat vele onafhankelijke labels vertegenwoordigt.
De reclameopbrengsten zullen gebruikt worden om de muzieklabels te compenseren voor het beschikbaar stellen van hun muziek, een beetje hetzelfde als tv commercials, die gebruikt worden om de productie van tv-shows te financieren.
“And though labels have been reluctant to legitimize the idea of free music, they are also extremely eager to find new business models. Sales of compact discs are down sharply so far this year after previous declines, and revenue from online music stores, such as Apple’s iTunes, is not growing fast enough to compensate.”
Tijd dus voor weer wat nieuws, musicvertising ;), lijkt me wel wennen om voor ieder nummer dat je luistert eerst een reclame te horen krijgen, maar daarentegen heb je wel gratis muziek.
Lees het hele artikel op: NYtimes.com
Verder lezen over Apple
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Mobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Entertainment24.10.2024
Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden
Mobile17.10.2024
Bedrijven zien er professioneler uit op je iPhone
Entertainment15.10.2024
Populaire sci-fi-drama Silo heeft een nieuwe trailer
Gadgets15.10.2024
Apple’s nieuwe iPad mini heeft ondersteuning voor Apple Intelligence
Mobile14.10.2024
Zo kun je straks je Apple iCloud-mailadres veranderen
Verder lezen over Music
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024
Snoop Doggs nieuwe videoclip is volledig AI: oordeel zelf
Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Gadgets05.09.2024
Dit zijn de Bowers & Wilkins Pi6 en Pi8 True Wireless in-ear hoofdtelefoons
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Entertainment03.09.2024
Mysteryland sluit af met een spectaculaire show: 600 drones verlichten de hemel
Eindshow met drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zangOnline23.08.2024
Spotify Shuffle is bij sommige mensen stuk
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023