Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Bierflesjes die reageren op proosten en ‘meedansen’ met de dj: Heineken introduceerde een interactieve bierfles op 10 april tijdens de Milan Design Fair 2013. De Heineken Ignite is uitgerust met 8 LED-lampjes, een 8-bit microprocessor, een bewegingsmeter een draadloze ontvanger. Het resultaat: bierflesjes die oplichten wanneer je drinkt en slapen wanneer ze op de bar staan. Bij voldoende decibels, flikkeren ze mee met de muziek.
De flesjes kunnen ook op afstand worden bediend of zo geprogrammeerd worden dat ze reageren op specifieke geluidssignalen. In de überhippe Salone Internazionale del Mobile gingen 200 stuks rond. Het nieuwe model flesje bestaat uit twee delen, zodat de technologie in de bodem makkelijk opnieuw gebruikt kan worden.
Heineken gebruikte voor het ontwikkelingsproces de Spark-methodologie van Tribal DDB. Spark is geliefd bij startups en creëert een rappe doorlooptijd van idee tot en met product. De slimme fles kwam in tien weken tot stand.
De introductie van de 200 flesjes in Milaan was een test. Naar verluidt gaat Heineken de Ignite daadwerkelijk introduceren, maar waar, hoe en voor welke prijs, is nog niet bekend. We moeten dus nog even wachten om te ervaren of de tech in de fles het bier ook opwarmt. Is toch een cruciaal punt.
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie
sponsored storyVerder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019