De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De snel groeiende muziekdient Spotify heeft vandaag tijdens een speciaal gehouden persconferentie de deuren geopent naar nieuwe mogelijkheden met het Spotify Platform. Het Spotify platform biedt nu ‘third party’ ontwikkelaars de mogelijkheid om innovatieve en op interactie gebaseerde muziek apps te bouwen. Voor Spotify is dit een volgende grote stap in het nog beter ervaren van muziek.
Zowel visueel als in functionaliteit zijn de gratis apps volledig geintegreerd met de muziekdienst. Spotify gebruikers hebben toegang tot de apps via de App finder. Deze is vandaag gelanceerd en is als preview te bekijken via: www.spotify.com/nl/about/apps.
De eerste generatie Spotify Apps bevat 16 partner apps waarvan er vanaf de lancering vandaag al 12 beschikbaar zijn. Spotify zegt zeer verheugd te zijn dat enkele van ‘s werelds meest ontwikkelde en beste merken interactieve, fun en social apps hebben ontwikkeld.
De 13 global partners die lanceren op de Spotify App finder zijn Billboard, Fuse, The Guardian, Last.fm, Moodagent, Pitchfork, Rolling Stone, Songkick, Soundrop, TuneWiki en We Are Hunted. Binnekort worden daar nog Top10 en ShareMyPlaylist apps aan toegevoegd. Er is ook een partnering met drie Scandinavische merken zoals Tunigo in Zweden, Gaffa in Denemarken en Dagbladet in Noorwegen, die binnenkort hun apps voor de lokale markt lanceren.
Door de integratie van Spotify met Facebook afgelopen september is het aantal gebruikers fors toegenomen. In de laatste twee maanden zijn er zeven miljoen nieuwe Spotify gebruikers bijgekomen. In totaal hebben alle gebruikers al meer dan 500 miljoen afspeellijsten gemaakt. Een verdubbeling in vergelijking tot afgelopen juli .
Met het Spotify Platform geeft de muziekdienst innovatie de mogelijkheid om muziek nog meer onder de aandacht te brengen. Spotify wil DJ’s de beste muzieklijsten laten maken en virtuele clubs, waar mensen samen komen om deze te beluisteren, hierop laten dansen en meezingen. De muziekdienst wil fans dichter bij hun favoriete artiesten brengen en redactionele partners en gangmakers de mogelijkheid bieden om muziek aan te bevelen en te delen.
Spotify CEO en oprichter Daniel Ek, voegt toe: “Als je het eenmaal hebt bekeken, begrijp je waarom dit het begin is van een nieuw tijdperk voor digitale muziek. Een integratie die Spotify mooi en simpel houdt. Een muzikale ontdekkingsreisontwikkeld voor ‘social’ en ‘fun’. Het sluit nauw aan op de vraag van onze Spotify gebruikers.”
Verder lezen over Spotify
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Video15.11.2024
Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify
Gadgets13.11.2024
Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien
Entertainment14.10.2024
Je kunt nu audioboeken luisteren op Spotify met Audiobooks
Online03.10.2024
Zo kun je muziek luisteren op Spotify als je niets hebt gedownload
Online18.09.2024
5 tips om je podcast populairder te maken
Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Entertainment04.09.2024