In 2012 voorspelde UNETO-VNI, de brancheorganisatie voor de technische detailhandel, dat electronicazaken tien tot vijftien procent méér televisies zouden verkopen damkzij het EK 2012. Er was toen vooral veel vraag naar smart tv’s, destijds een vrij nieuwe techniek die integratie met internet mogelijk maakte bij televisies.
Ook de vraag naar 3D-televisies nam toen toe, want wanneer je dan toch een neiuwe televisie aanschaft om zo optimaal mogelijk te kunnen kijken naar een dergelijk groot voetbaltoernooi, waarom dan niet een van de nieuwste modellen, met de meeste mogelijkheden.
In de aanloop naar de wereldkampioenschappen voetbal dit jaar in Brazilië, zullen veel consumenten dezelfde afweging maken. Vandaar dat veel producenten tijdens CES 2014 in Las Vegas volgende week hun nieuwste technieken en trends zullen promoten. OLED TV, gebogen schermen, Ultra HD, meer integratie tussen offline en online, we zullen er op DutchCowboys de komende tijd uitgebreid over berichten.
Ook ESPN, de Amerikaanse entertainment- en sportzender gaat toekomstige WK-fans alvast enthousiasmeren middels een kleurrijke promotievideo. Veel kleur, maar opvallend weinig oranje te zien. Laten we hopen dat dat deze zomer -al dan niet via een nieuwe televisie- anders zal zijn.