06.02.2025
Advertising

Deze Super Bowl 2025-reclames zijn al te zien

By: Laura Jenny

BlogAdvertising

De Super Bowl weet altijd weer de mooiste reclames uit te lokken, want elke seconde telt. Elke seconde kost namelijk enorm veel geld: de Super Bowl-reclametijdstippen zijn de duurste ter wereld. We weten niet wat het kost om aanstaande zondag tijdens Super Bowl LIX te adverteren, maar bedrijven kunnen op miljoenen rekenen zo tussen al het ge-American football van de Philadelphia Eagles en de Kansas City Chiefs door. Deze Super Bowl 2025-reclames zijn al te zien.

Reclames Super Bowl 2025

Er wordt gezegd dat sommige spotjes dit jaar 8 miljoen euro kostten voor slechts een halve minuut. Zo zie je maar: elke seconde telt. Vorig jaar was het namelijk nog 7 miljoen. Maar ja, dan heb je alleen de tijd gekocht: dan moeten de kosten van een fantastisch indrukwekkend spotje er nog bij. Je wil grappig zijn, je wil raken, je

Google

Google heeft een grappige fout gemaakt in de Super Bowl-reclame, die het inmiddels heeft rechtgezet. Het heeft een reclame gemaakt over Gemini waarin de AI zegt dat Goudse kaas 50 tot 60 procent van de wereldwijde kaasconsumptie behelst. Dat is niet zo: nu zegt Gemini gewoon dat het een van de meest populaire kazen in de wereld is. Een Google-topman zegt dat Gemini het van het web haalt, en niet hallucineert. Hoe dan ook, het is een leuk verhaal om aan te denken wanneer je de Super Bowl-reclame van Google kijkt:

GoDaddy

Hostingsite GoDaddy heeft een Super Bowl-reclame gemaakt waarin je moet doen alsof je precies weet wat je aan het doen bent. Kortom, meedoen in de maatschappij. Het gaat in deze reclame specifiek om GoDaddy Airo, de AI-dienst van het bedrijf die acteur Walton Goggins aanprijst omdat hij het zou gebruiken voor zijn Goggle Glasses, uiteraard een leuke twist op Google Glass.

Squarespace

GoDaddy is niet het enige internetbedrijf, want ook Squarespace maakt reclame op dit dure moment. Dat doet het met acteur Barry Keoghan in het prachtige Ierland, naar de film The Banshees of Inisherin. Hij gooit laptops naar mensen vanaf een ezel: in plaats van kranten op een fiets. Verschil moet er zijn.

Skechers

De reclame van Skechers is niet helemaal aan ons besteed, omdat hij erg Amerikaans is. Het draait om coach Andy Reid van de Kansas City Chiefs, die zegt dat hij blij is met schoenen waar hij zo inkomt, omdat hij zijn handen dan even rust geeft.

Hellmann’s

Ken je de film When Harry Met Sally nog? Hierin is Meg Ryan op geweldige wijze een orgasme aan het faken middenin een lunchroom. Ze doet het zo overtuigend, dat een andere klant zegt: “Doe mij maar wat zij ook heeft!” In de nieuwe reclame van Hellmann’s is dat natuurlijk: Hellmann’s.

Coors Light

Coors is een biermerk dat in zijn spotje de draak steekt met de dag na de Super Bowl: of misschien gewoon elke maandag, door luiaards allemaal dingen te laten doen die ze met hun gebrek aan snelheid misschien niet moeten doen. Het zijn grappige dieren en in deze reclame stellen ze niet teleur.

Hexclad

We wisten al dat Gordon Ramsay erg blij wordt van Hexclad, maar nu doet ook comedian Pete Davidson eraan mee. In de Super Bowl-spot zien we hoe de mannen te maken krijgen met aliens en een unidentified frying object, een grapje naar unidentified flying object, ufo dus. Er is in ieder geval veel werk van gemaakt, dat kunnen we wel waarderen, compleet met ruimteschip en CGI-aliens:

Haagen-Dazs

We vonden dat Haagen-Dazs wel een goede kans maakt om de Super Bowl te winnen, tot we de reclame zagen. Het heeft Vin Diesel, Michelle Rodriguez en zelfs Ludacris bereid gevonden om (voor heel veel geld) een spotje op te nemen in de stijl van Fast & Furious, maar dan genieten Dom en Letty van een ijsje in het Not so fast, not so furious-leven. Het is zo tof om deze acteurs en mooie auto’s te hebben, maar deze grap gaat niet blijven hangen.

Instacart

Instacart heeft allemaal grapjes met bekende personages uit de reclamewereld, zoals de Duracell-konijnen. Instacart is een soort Thuisbezorgd en in deze reclame laat het zien dat iedereen een bezorger kan zijn. Dat klinkt suf, maar ze hebben het met hotdogs en Cheetos en meer bekende gezichten (vooral voor Amerikanen), wel tof aangepakt.

Michelob

Willem Dafoe en Catherine O’Hara in je spot hebben, dat is wel heel tof. We moesten even opzoeken wat Michelob was, maar het is bier. De reclame gaat echter vooral over tennissen en duurt een nette minuut, dus je kunt wel uitrekenen wat dat dit voor ons vrij onbekende biermerk gekost heeft.

Pringles

Pringles is in zee gegaan met de leuke acteurs Adam Brody en Nick Offerman, plus basketbalspeler James Harden. In de commercial zien we Adam snacken op een feestje, met Pringles, en blijkt hij als een soort rattenvanger van hamelen allemaal snorren op te roepen, uiteraard naar het logo van het chipsmerk.

Reese’s

De chocolatesnacks van Reese’s hebben een nieuwe spot over het niet eten van lava. Een beetje flauw, vinden we.

Stella Artois

Het Belgische bier Stella heeft een heel leuke inslag voor zijn commercial, want ze laten Matt Damon iemand spelen die ook David zou heten, en de tweelingbroer zou zijn van David Beckham, die totaal niet met zijn broer op een lijn zit, maar gelukkig helemaal op een lijn zitten als het om bier gaat.

De Super Bowl LIX is aanstaande zondag op maandagnacht te zien.

Share this post