Misschien is de titel wat kort door de bocht, want het was veel meer dan dat. Liefde was niet in de uitverkoop en het winkelcentrum was ook niet een gewoon winkelcentrum. Love for Sale is het nieuwe album van Lady Gaga welke ze gemaakt heeft samen met de legendarische Tony Bennet (95 jaar). Om deze wereldwijd te promoten is er gekozen voor een unieke setting.
Onlangs in maart opende de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Ondanks dat deze uniek is voor Nederland zijn er al 20 andere locaties over de gehele wereld. En al deze locaties deden mee met het feest van Lady Gaga en Tony Bennet. Onder het genot van een hapje en een drankje konden we genieten van een jazz concert op het doek van Lady Gaga met oude nummers uit dit genre en eigen nummers in een Jazzjasje gestoken.
Lady Gaga liet zich van haar beste en mooiste kant zien. Met de beelden van alle andere locaties met haar bezoekers die ook vol enthousiasme keken naar het concert was het een mooie beleving om mee te maken. De mensen in de zalen klapten net zo hard mee als bij een live concert en door de beelden tussendoor te laten zien van de andere locaties die zo goed als hetzelfde opgebouwd waren, kwam er een soort saamhorigheid en natuurlijk rivaliteit van wie het hardst kon klappen. Miljuschka Witzenhausen en Humberto Tan hitste uiteraard de zalen in Nedrland hierbij enorm op.
Een nieuw format voor het promoten van een album in deze Covid-19 tijd. Zeker de moeite waard om dit te herhalen. Ik denk dat dat ook gaat gebeuren, want vele mensen uit de zaal, inclusief mijzelf, waren al vroeg in het winkelcentrum om alle winkels te bezoeken en aankopen te doen.