31.03.2021
Social Media

Spotify wil meeprofiteren van succes Clubhouse

By: Floyd Aanen

BlogSocial Media

Spotify gaat over op live audio. Ze hebben daarop voorgesorteerd door Betty Labs over te nemen. Dat bedrijf maakt de live audio-app Locker Room, dat gericht is op sport.

Spotify doet dat omdat ze mee willen profiteren van het succes van Clubhouse, zegt CNBC. Andere sociale mediabedrijven zoals Twitter en Facebook experimenteren ook met live audiofuncties.

Spotify gaat Locker Room uitbreiden en verbeteren

Spotify zegt dat ze in de komende maanden van plan is om Locker Room uit te breiden naar een ‘verbeterde live audio-ervaring’ voor meer van zijn gebruikers.

De focus op sociale audiofuncties kreeg vorig jaar meer aandacht met de lancering van Clubhouse, een app die alleen op uitnodiging toegankelijk is. Clubhouse nam in de coronapandemie enorm in populariteit toe.

Op Clubhouse verzamelen mensen zich in virtuele kamers om van alles te bespreken. Het accent ligt vooral op persoonlijke gesprekken over allerlei thema’s. Van de coronacrisis tot het presteren van het Nederlands Elftal. Bijna alle social media bedrijven haken aan bij de populariteit van Clubhouse. Iedereen wil een deel van de markt voor zich winnen. Twitter doet dat met Spaces, Microsoft met een investering in de chat app Discord en Facebook schijnt ook met iets groots te komen. Wat dat precies is heeft het bedrijf nog niet naar buiten gebracht.

Share this post