Amazon heeft heel stilletjes de kleine aanpassing gedaan aan het pictogrammetje. Dat hebben ze gedaan na feedback van klanten. Een woordvoerder van Amazon zei tegen The Verge: “Amazon is altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten te verrassen. We hebben het nieuwe pictogram ontworpen om anticipatie, opwinding en vreugde te stimuleren wanneer klanten hun shoppingtraject op hun telefoon beginnen, net zoals wanneer ze onze dozen voor de deur zien.”
Een algemene reactie dus van Amazon. Feit blijft dat het gekartelde vlak boven de Amazon glimlach wel erg deed denken aan de snor van de Duitse dictator uit de vorige eeuw.
De advertenties van Amazon hebben de vliegende A-tot-Z-pijl afgebeeld die de verpakking siert als zingende monden. En nu lijkt het bijgewerkte pictogram het probleem van de Hitler-snor volledig te vermijden. Door de snor te vervangen door een tweekleurig gevouwen stuk tape dat verwijst naar de (veronderstelde) vreugde om een Amazon-pakket open te scheuren. Dat oogt toch vriendelijker dan een (onbedoelde) verwijzing naar de meest verschrikkelijke dictator in de moderne wereldgeschiedenis.
Het komt wel vaker voor dat een bedrijf dit soort onbedoelde missers maakt. Het ontwerpteam van Amazon kan daarom enige troost putten door zich aan te sluiten bij de legendarische missers van moderne bedrijven.