08.12.2020
DC Business

​bol.com lanceert een custom branded voice van ReadSpeaker

By: Floyd Aanen

BlogDC Business

Bol.com, de nummer 1 online retailer in Nederland en België, lanceert als eerste partij een Custom Branded Voice in Nederland. Deze stem is ontwikkeld door ReadSpeaker en zal worden gebruikt bij het online shoppen via voice-gestuurde interactie. ReadSpeaker staat bekend als de meest onafhankelijke en betrouwbare speler op het gebied van tekst-naar-spraaktechnologie.

Bol.com zet in op voice-innovatie voor een optimale klantervaring. Samen met ReadSpeaker brengt bol.com een levensechte, geautomatiseerde stem tot leven. De exclusieve custom voice helpt met het zoeken naar een cadeautje, beantwoordt vragen en laat de welbekende dagdeals horen. Op de Google Assistent kunnen consumenten vanaf vandaag de bol.com interactie aanroepen door ‘Praat met bol.com’ te zeggen. De custom voice kan mogelijk in de toekomst ook binnen andere kanalen in de omnichannel strategie terugkomen.

Trots op deze samenwerking

,,We zijn bijzonder trots dat we voor zo’n innovatieve marktleider mogen werken”, zegt Roy Lindemann, CMO en CCO EMEA van ReadSpeaker. ,,Bol.com heeft voice omarmd als onderdeel van hun customer experience om al hun klanten op de beste manier te bedienen. Bovendien verbetert het de gebruikerservaring en zorgt zo voor optimale conversie. De custom voice is een integraal onderdeel van de merkidentiteit. Kortom, een ideale klant voor ReadSpeaker VoiceLab”.

Vera Rensink, Business Developer bij bol.com: ,,Bij bol.com zijn we constant bezig om de klantervaring te verbeteren. Experimenteren met nieuwe innovaties in voice helpt ons beter te begrijpen wat onze klanten willen en hoe we hun leven net iets makkelijker kunnen maken. We hebben ReadSpeaker gekozen als samenwerkingspartner vanwege de hoge kwaliteit van de custom voices, hun expertise en hun klantgerichte aanpak.”

Share this post