De House of Treats-community geeft ambitieus interieurmerk FEST inzicht en bereik in de doelgroep
Om haar groeiambities waar te maken, wilde interieurmerk FEST meer statistisch fundament voor haar marketingstrategie. Brand Development Manager – Teddy van der Heijden: “We waren er als merk aan toe om samen met een expert marktonderzoek te doen. House of Treats heeft een heel nieuwe blik op marktonderzoek. Hun methode past bij marketing anno 2020, is gericht op echte verbinding met consumenten en levert concrete resultaten op. Dat past precies bij ons.”
Het onderzoeksconcept van House of Treats gaf FEST toegang tot haar exclusieve community. Fleur Ditzel-Runhardt, oprichter van House of Treats: “Onze zorgvuldig samengestelde community bestaat uit members die hun ongezouten mening geven. In ruil daarvoor krijgen zij een luxe box, samengesteld met het merk en daarna thuisbezorgd bij de leden, waardoor die echt een persoonlijke ervaring met het product of de dienst krijgen. Door de positieve ervaring worden onze leden gelijk merkambassadeurs: ze vertellen erover in eigen kringen, genereren spontaan online bereik en leveren zo PR-meerwaarde.” In het geval van FEST gaven de community-members inzicht in hun eigen interieurbeleving en -wensen, de merkbeleving van FEST en ervaring in de online-shop van het merk – waar zij met een voucher een aankoop mochten doen.
House of Treats werkt inmiddels al een jaar samen met het interieurmerk. Teddy: “We weten nu veel beter wie onze doelgroep is en wat haar wensen zijn. De kwalitatieve onderzoeksresultaten geven ons focus in alle keuzes die we maken, van de diensten die we aanbieden tot de content die we creëren. En daarnaast krijg je er ook nog superveel positief bereik binnen de juiste groep voor terug!”
[Afbeelding © BillionPhotos.com – Adobe Stock]