19.04.2021
Nieuws

Local Heroes sleept 2 miljoen binnen bij Dragons Den

By: Redactie Dutchcowboys

BlogNieuws

Local Heroes, de hyperlokale concurrent van Picnic, heeft afgelopen week bij Dragons’ Den een investering van 2 miljoen euro weten te scoren om hun initiatief verder uit te kunnen breiden. Bij Local Heroes kun je online boodschappen doen bij lokale ondernemers die je vervolgens zelf ophaalt bij die ondernemer of een pick-up point, of tegen betaling thuisbezorgd worden.

Zelfde prijs als in winkel

De bezorgdienst richt zich vooral op lokale, ambachtelijke, producten en ondernemers. Ondernemers die vaak geen online shop hebben en, juist in deze coronatijd, in het gedrang komen. Voor de consument is het bovendien handig dat hij zijn kaas of vis online bij de lokale kaas- of visboer kan bestellen.

Veel andere andere boodschappenbezorgdiensten zijn gekoppeld aan specifieke supermarkten of werken, zoals Picnic, met name samenwerken met grootgrutters. Een voordeel van lokaal winkelen met Local Heroes is, zo stelde initiatiefnemer Maarten Coumans, dat klanten die online shoppen dezelfde prijs voor het product betalen als in de winkel gevraagd wordt.

localheroes-a.jpeg

Dragons’ Den

Coumans wist in het WNL programma Dragons’ Den twee investeerders, Michel Peridon en Pieter Schoen, te overtuigen om in ruil voor 35 procent van de aandelen twee miljoen in Local Heroes te investeren. Dat geld wordt gebruikt om meer lokale ondernemers op het platform aan te sluiten en de dienstverlening, uit te breiden naar andere regio’s. Uiteindelijk wil Local Heroes landelijk gaan opereren.

“Klanten kunnen sinds vorig jaar boodschappen bij ons bestellen van lokale ondernemers in Amsterdam, zoals de groenteboer en hummuskraam op de Ten Katemarkt. Met de investering hopen we vooral uit te kunnen breiden en lokale ondernemers te kunnen ondersteunen in uiteindelijk heel Nederland”, aldus Coumans.

Share this post