12.10.2020
Social Media

Efteling nieuwe nummer #1 Instagram Top 100

By: Floyd Aanen

BlogSocial Media

Attractiepark De Efteling in Kaatsheuvel is Bol.com voorbij in de Instagram Top 100 van Somention. In ons bericht van afgelopen zomer kon je lezen dat Bol.com in Waalwijk nog de grote nummer 1 was.

Het afgelopen kwartaal heeft Somention weer onderzoek gedaan naar de 100 belangrijkste Nederlandse merken op Instagram. Uit dit kwartaalonderzoek van (van juli tot en met september) is de Efteling dit keer als winnaar gekomen, met de beste engagement rate in combinatie met het aantal volgers.

Hoe onderzoeken ze?

Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagram account en focust zich op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers. Er is gekeken naar zowel de grootte van de fanbase, als naar de hoeveelheid reacties en likes.

Efteling aan het woord

En dat de betrokkenheid van de fans bij de Efteling nog steeds groeit, vertelt Vera-Jasmijn van Goor, Social media Specialist Efteling:

,,User generated content staat centraal op het Instagram-kanaal van de Efteling, 80% van alle content op ons kanaal komt van Efteling-bezoekers. Geen gemaakte setting, maar pure beelden die de échte beleving laten zien. Dat vinden wij belangrijk, want die content is relevant, actueel en geloofwaardig. Statistieken van het afgelopen jaar laten een sterke groei zien in interactie. Waarin we een aantal jaar geleden alleen de jongere doelgroep aan ons wisten te binden, wordt die doelgroep nu steeds breder. Zowel jong als oud weet ons te vinden op Instagram en dat zorgt voor een grote variatie in interactie.”

Benieuwd naar de Instagram Top 100 lijst? Klik hier

De top vijf van Somention.
De top vijf van Somention.

Share this post