Waar veel bedrijven jaarlijks enorm hun best doen op het bedenken van goede 1 aprilgrappen, hoeven we daar dit jaar weinig van te verwachten. Dat is natuurlijk niet gek, want in verband met de uitbraak van het coronavirus hebben veel mensen nu wel iets anders aan hun hoofd.
Google staat bekend om de goede 1 aprilgrappen, maar het bedrijf vindt het ongepast om dat dit jaar te doen. Het bedrijf maakte in een blogartikel bekend dat het 800 miljoen dollar vrijmaakt voor de strijd tegen het coronavirus. Naast Google zien we sowieso weinig ‘verdachte’ aankondigingen van bedrijven. We vermoeden dan ook dat de meeste grapjes on hold zijn gezet. En dat is waarschijnlijk wel verstandig in deze tijd.
Omdat we op 1 april waarschijnlijk weinig grappen voorbij zien komen, delen we er hier een aantal uit de oude doos.
Croky kondigt aan op de markt te komen met chips die naar pepermunt smaakt
Remia had vorig jaar ook een geniale 1 aprilgrap bedacht. De bekende fritessaus zou omgedoopt worden naar patatsaus.
Een goede grap van de fitnessketen vorig jaar. Er zou een speciale ruimte komen voor het maken van gym-selfies. Ideaal om perfecte content te schieten voor social media kanalen.
De Zuivelhoeve maakte in 2018 de grap dat het zou komen met yoghurt in de ‘smaak’ Liqor 43. Er kwam zoveel vraag naar van consumenten dat het bedrijf deze yoghurt een jaar later écht in productie nam. Een grap met een staartje dus!
TUI kwam in 2018 met een geniale grap. Je zou speciale reizen kunnen boeken waarbij een professionele fotograaf met je meegaat om de beste vakantiefoto’s vast te leggen.