Hoe zorg je er als winkel voor dat je online zoveel mogelijk gebruikers op je site behoudt en dat ze relevante producten te zien krijgen en kopen? ICI PARIS XL ken je vast wel van de parfum, verzorgingsproducten en make-upproducten. Zij zijn in zee gegaan met Insider om de bezoekers aan hun website de beste persoonlijke online-ervaringen te bieden. Door onder andere microsegmentatie van gebruikers in te zetten wordt de gemiddelde bestelwaarde verhoogd. Daarnaast was het een van de uitdagingen van ICI PARIS XL om de juiste klanten relevantere deals aan te bieden. Om dat voor elkaar te krijgen had het bedrijf een handige tool nodig.
Samen met Insider heeft het marketingteam van ICI PARIS XL het voor elkaar gekregen om de gemiddelde bestelwaarde op de site met 36% te verhogen. Het bedrijf werkt hard aan het leveren van persoonlijke on-site ervaringen door gebruikersprofielen zo specifiek mogelijk in te zetten. Daar profiteert niet alleen ICI PARIS XL van, ook de bezoeker aan de site komt zo veel sneller terecht bij de producten die bij hem of haar passen. Wel zo prettig als je op een website zit waarop veel producten worden aangeboden. De technologie van Insider wordt ook ingezet om gebruikers te laten weten welke producten populair zijn. De teams van beide bedrijven bekijken nu ook de mogelijkheden om CRM verder te integreren zodat de gemiddelde bestelwaarde verder stijgt.
Het Insider Growth Management Platform (GMP) helpt marketeers om groei in de funnel te stimuleren. Van acquisitie tot activering, retentie en omzet. De geavanceerde microsegmentatie-mogelijkheden stellen marketeers in staat om gepersonaliseerde trajecten te leveren. Insider gaat zelfs nog een stap verder en maakt het platform eenvoudig te implementeren en gebruiken, waardoor complexe integraties en afhankelijkheid van IT-teams overbodig zijn. Dat resulteert in meer efficiëntie en geen verspilling van marketingkosten.
Insider is een technologiebedrijf met kantoren in Azië, Europa en Nieuw-Zeeland. Het door Sequoia ondersteunde Growth Management Platform wordt al gebruikt door meer dan 600 merken over de hele wereld, waaronder Estée Lauder, Hunkemöller, IKEA, Otto en Philips.
[Fotocredits © Björn Wylezich – Adobe Stock]