27.11.2019
Nieuws

PostNL laat je zien waar de pakketbezorger rijdt

By: Irene Boskma

BlogNieuws

Laat je weleens boodschappen of eten thuisbezorgen? Dan weet je dat het ontzettend handig is dat je de bezorger live kunt volgen. Precies tot het moment waarop er wordt aangebeld, zie je hoe lang het duurt voordat de bezorger met je boodschappen of eten voor de deur staat. Online supermarkt Picnic had dit bijvoorbeeld al heel snel begrepen.

Pakketbezorger volgen in app PostNL

Eindelijk begrijpt ook PostNL dat het prettig is om de pakketbezorger te volgen. We zijn tenslotte allemaal weleens een halve of hele dag voor niets thuisgebleven zonder een pakketje te zien. Of de bezorger bleek toch op een heel ander moment voor de deur te hebben gestaan. En aangezien de pakketbezorgers van PostNL nog maar één afleverpoging doen, is het fijn om precies te weten wanneer ze voor je deur staan. Ben je niet thuis, dan gaat je bestelling naar een afleverpunt.

Wie de app van PostNL gebruikt, kan op een kaart zien waar de bezorger, bij benadering, rijdt. Hiermee kunnen klanten beter inschatten op welk moment de bezorger met hun bestelling voor de deur staat.

Alleen voor leveringen in de avond

Helaas is de functie nog niet helemaal operationeel. Een woordvoerder van PostNL vertelde aan website Tweakers dat de functie nu alleen nog geldt voor leveringen in de avond. Maar het is goed mogelijk dat dit in de toekomst toch wordt uitgebreid naar de hele dag. PostNL is zelf ook niet met het nieuws over de functie naar buiten getreden. Het werd ontdekt door nieuwssite DroidApp. In de app zie je ook hoeveel adressen er nog op de planning staan voordat jij aan de beurt bent.

De auto of bus van de bezorger werkt niet met GPS, omdat dit teveel risico op diefstal met zich mee zou brengen. De ingeplande route wordt daarom vooraf ingeprogrammeerd. Live volgen totdat de bezorger bij je aan de deur staat is er dus (voorlopig) niet bij.

PostNL ziet de omzet voor pakketbezorging toenemen en de concurrentie ook. Een live-functie is daarom zeker geen overbodige luxe, ook omdat er al jaren massaal wordt geklaagd over de service van het bedrijf.

Share this post