11.09.2019
Technology

McDonalds’s test spraakherkenning voor McDrive

By: Irene Boskma

BlogTechnology

Fastfoodketen McDonald’s doet testen met spraaktechnologie zodat bestellingen voor McDrive geautomatiseerd kunnen worden. Daarvoor werkt het bedrijf samen met Apprente, een vroege leider in spraakgestuurde technologie. In restaurants van McDonald’s zorgt dit voor een meer eenvoudige, snellere en nauwkeurige afname van orders. En als de testen succesvol blijken, kan dit in de toekomst ook toegepast worden voor bestellingen op andere plekken, zoals in het restaurant.

Technologische initiatieven gebundeld in McD Tech Labs

McDonalds grijpt de testen met voice en overname van Apprente aan om een nieuwe tak op te richten: McD Tech Labs. Het team bestaat nu nog grotendeels uit medewerkers van dit bedrijf. Maar de fastfoodketen heeft grote ambities en wil in de toekomst de aanwezigheid in Silicon Valley uitbreiden en meer ingenieurs, datawetenschappers en technologie-experts aannemen. Hiermee kunnen er in de toekomst nog meer technologische ontwikkelen worden doorgevoerd.

Klantervaring verbeteren

McDonald’s is de laatste jaren steeds meer bezig met het ontwikkelen van slimme snufjes en het automatiseren van processen om de klantervaring te verbeteren. In april nam de fastfoodketen Dynamic Yield over, een leider in personalisatie- en beslissingstechnologie, die nu wordt ingezet in meer dan 8000 restaurants in de VS. Hiermee wil McDonald’s een persoonlijkere klantervaring bieden door in de McDrive te variëren in de menuweergaven, gebaseerd op het tijdstip van de dag, het weer en populariteit van producten. De beslissingstechnologie kan ook onmiddellijk aanvullende items voor de bestelling van een klant voorstellen en weergeven op basis van hun huidige selecties.

De keten investeerde eerder dit jaar ook in Plexure, een leverancier van mobiele apps, om de ontwikkeling van McDonald’s Global Mobile App verder te bevorderen.

Share this post