05.09.2019
Nieuws

Top 10 Nederlandse start-ups volgens LinkedIn

By: Irene Boskma

BlogNieuws

Zakelijk netwerk LinkedIn doet het goed en weet als geen ander welke bedrijven in trek zijn bij werkzoekenden. Wie op zoek is naar een nieuwe baan, heeft ongetwijfeld op LinkedIn gezocht naar een nieuwe functie. Jaarlijks zet het platform start-ups in de schijnwerpers die het meest in trek zijn bij professionals op LinkedIn.

Auto’s op zonne-energie

Dit jaar werd de eerste Nederlandse editie samengesteld en daarin zien we veel bekende namen voorbijkomen. De lijst wordt aangevoerd door Lightyear. Misschien gaat er niet meteen een belletje rinkelen, maar deze producent van door zonne-energie aangedreven auto’s zit in Helmond én is blijkbaar erg in trek op het platform.

Samenstellen van de lijst

LinkedIn stelde de lijst met ‘Top Start-Ups’ samen aan de hand van een combinatie van factoren. Zo werd er gekeken naar personeelsgroei, interactie met het bedrijf en medewerkers en de mogelijkheid om het beste talent aan te trekken. LinkedIn heeft meer dan 8 miljoen leden in ons land. Deze lijst laat goed zien welke snelgroeiende, jonge bedrijven (deze mogen niet ouder zijn dan 7 jaar) aantrekkelijke spelers zijn op de arbeidsmarkt. En aangezien veel bedrijven moeite hebben om goede mensen te vinden in deze krappe arbeidsmarkt, is dat een groot voordeel.

Top 10 Nederlandse start-ups volgens LinkedIn

  1. Lightyear – Helmond – Automotive Fabrikant – auto op zonne-energie
  2. felyx – Amsterdam – Mobility – Elektrische deelscooters
  3. Picnic Technologies – Amsterdam – Retail – Online supermarkt
  4. ZIVVER – Amsterdam – IT – Gegevensbescherming organisaties
  5. Etergo – Amsterdam – Automotive Fabrikant – elektrische scooters
  6. Withlocals – Eindhoven – Internet – Verbinden van reizigers met locals
  7. Swapfiets – Amsterdam – Mobility – Deelfietsen
  8. Ace & Tate – Amsterdam – Retail – Brillenwinkel
  9. Veneta – Zwolle – Retail – Raamdecoratie
  10. Frontmen – Amsterdam – IT – Softwareontwikkelaar

In de lijst zien we duidelijk dat bedrijven die bezig zijn met duurzame mobiliteit en nieuwe retailconcepten het goed doen.

Share this post