03.08.2019
Social Media

Pinterest zet nog meer in op shopping

By: Irene Boskma

BlogSocial Media

Heb jij weleens iets gekocht via Pinterest? De kans is groot dat je in ieder geval veel inspiratie opdoet dankzij het platform. Het is bij uitstek geschikt om dan direct vanuit de app artikelen te kunnen bestellen en dat is precies waar Pinterest de komende tijd extra op in gaat zetten. Sinds april van dit jaar kunnen ook Nederlandse bedrijven gebruik maken van de shopfunctie. Met 3,5 miljoen gebruikers in ons land en 300 miljoen wereldwijd is dat voor adverteerders een enorm potentieel.

Persoonlijke aanbevelingen

Zoals we van Instagram en Facebook al gewend zijn, krijgen we nu op Pinterest ook persoonlijke aanbevelingen te zien. Bovenaan de Homefeed verschijnt een gepersonaliseerde ‘shoppinghub’. Wie de app heeft geüpdate ziet dit inderdaad meteen staan. “Je startpagina heeft nu persoonlijke aanbevelingen” lezen we in de Nederlandstalige versie. Die aanbevelingen zijn gebaseerd op je activiteit op het platform en kunnen direct worden gekocht.

Dit ziet er als volgt uit:

<em>Bron: Pinterest<\/em>
Bron: Pinterest<\/em>

Winkelgedeelte onder Pins

Naast de gepersonaliseerde aanbevelingen op de Homepage, verschijnt een nieuw winkelgedeelte onder Pins, hiermee kun je gemakkelijk door de catalogi van merken bladeren. In dit voorbeeld zien we hoe dat eruit ziet:

<em>Bron: Pinterest<\/em>
Bron: Pinterest<\/em>

Van interesse tot aankoop

Als adverteerder is het een interessante en nieuwe manier om Pinners te bereiken en gericht in te spelen op hun interesses. Hiermee zet Pinterest de volgende stap in de e-commerce strategie. Naast producten is platform ook heel geschikt om inspiratie op te toen voor bijvoorbeeld vakantiebestemmingen.

Met alle nieuwe mogelijkheden wordt het platform steeds interessanter voor adverteerders en gebruikers. Pinterest kan op deze manier een koper van het eerste moment van interesse tot aankoop volgen.

Share this post