Coca Cola lanceert haar zomercampagne met een bijzondere boodschap: “Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle”. Met de campagne hoopt Coca-Cola consumenten bewust te maken van de noodzaak om te recyclen en de makkelijke manieren waarop je dit kunt doen.
Samen met organisaties als Nederland schoon en programma’s als Plastic Heroes, zet Coca-Cola zich in om zwerfafval te verminderen en plastic afval gescheiden in te zamelen. De gehele Coca-Cola verpakking – inclusief het label en de dop – zijn recyclebaar en kunnen dus als grondstof opnieuw gebruikt worden. Daarnaast bestaan sinds dit jaar, alle plastic flessen die Coca-Cola in Nederland op de markt brengt voor de helft uit herbruikt plastic.
Naast de buitenreclame heeft Coca-Cola ook een pagina gelanceerd waarop je heel makkelijk kunt zien wat jij kunt doen om je steentje bij te dragen. Met het platform ‘Help us recycle and win’ wordt het voor de consument extra interessant gemaakt om deel te nemen aan de actie/zelf bewust met plastic om te gaan.
Op de website is per gemeente gerichte informatie te vinden over de beste manier om verpakkingen weg te brengen. Deelnemers maken kans op leuke prijzen, zoals een gerecyclede elektrische auto, gerecyclede fietsen en worden dagelijks bioscoopkaartjes en tickets voor concerten weggegeven.