Greetz, het online platform voor persoonlijke verrassingen, introduceerde deze week een nieuwe merkcampagne. Een campagne waarbij is gekozen voor een andere aanpak. Geen uitgebreide scripts of op pad met een groep acteurs en een flinke cameraploeg. Nee, deze keer staan alleen de ontvangers van de Greetz verrassing centraal. En natuurlijk ook het verhaal erachter.
De campagne die deze week van start is gegaan met een tv-commercial is in lijn met de nieuwe koers die Greetz wil varen. Met dit soort campagnes wil zij meer echte verhalen vertellen en echte mensen laten zien.
We zien dan ook hoe de 77-jarige Lenie en Aart uit Utrecht een prachtig boeket ontvangen van dochter Petra, omdat zij hen wil feliciteren met hun bijzondere verloving. “Dit doet wel wat met je”, aldus Aart na het lezen van de boodschap op de kaart. En Linda uit Friesland, zij ontvangt een lief bedankje van haar beste vriendin omdat zij altijd voor haar klaarstaat, ook in moeilijke tijden. De vriendinnen kennen elkaar al sinds groep 2 en zijn heel hecht.
Kijkers worden meegenomen in het verhaal dat achter een verrassing schuilgaat, verteld door de verzender. En tegelijkertijd zie je ook welke impact deze verrassing met boodschap heeft op de ontvanger. Een nieuw concept voor Greetz omdat door beeld en voice-over te matchen zowel ontvanger als verzender in de commercial te zien en horen zijn.
Daarnaast komen er een keer geen acteurs, vooraf gescreende omgevingen en woningen, scripts en grote cameraploegen aan te pas. Alles is gewoon ‘echt’ en ‘puur.’
De tv-commercials zijn te bekijken op de website van Greetz.
De merkcampagne van Greetz is een doorvertaling van Special Delivery, een online videoconcept van Greetz en contentbureau Bombilate dat al ruim anderhalf jaar een succes is. Mensen kunnen via greetz.nl iemand stilletjes opgeven voor het ontvangen van een verrassing die vlogger Piek van der Kaaden bezorgt. Ook voor deze commercial konden mensen zich opgeven en uit honderden aanmeldingen zijn enkele cases geselecteerd.