John de Mol is nog lang niet klaar met overnames. Nadat zuslief de logische overstap al maakte naar het mediabedrijf van haar broer worden nu ook de andere belangen van Linda ondergebracht bij Talpa. Zojuist is bekend geworden dat Talpa Network en Linda de Mol samen alle aandelen hebben gekocht van Mood for Magazines (naast Sanoma Media Netherlands), de uitgeverij van onder meer LINDA. Tot het merk LINDA behoren ook LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO, LINDAnieuws en LINDA.tv.
Talpa Network neemt volgens het bericht de partnerrol over van Sanoma en wordt, naast Linda de Mol, mede-eigenaar van Mood for Magazines. LINDA magazine is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de meest populaire merken en wordt maandelijks door gemiddeld 230.000 mensen gekocht. Daarnaast heeft LINDA meer dan 1 miljoen volgers via de sociale mediakanalen. Talpa Network wil het merk verder laten groeien door samenwerkingen met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie.
De huidige creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5. Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken.