Volgens een persbericht van Burger King zijn de meest recente commercials ontwikkeld met behulp van AI (kunstmatige intelligentie). Hierdoor weten de robots via slimme algoritmes precies hoe het menselijk brein werkt. Uitkomst zijn slimme teksten met beelden die onze hersenen vertellen dat we eigenlijk gelijk maar een Whopper moeten gaan eten bij de fastfoodketen.
Het klinkt ook allemaal best wel serieus, “Kunstmatige intelligentie speelt een steeds belangrijkere rol in veel sectoren en creatieve reclame is geen uitzondering” vertelt een woordvoerder van het fastfood restaurant. Voor de nieuwe Burger King commercials werd big data gebruikt om een kunstmatig neuraal netwerk te trainen met geavanceerde patroonherkenning door duizenden fastfood-commercials en concurrerende rapporten over voedsel te analyseren. En wees eerlijk: het resultaat mag er wezen en komt best overtuigend over toch?
Als je het leest zou je het bijna nog gaan geloven ook. Natuurlijk steekt Burger King de draak met Artificial Intelligence dat als je het moet geloven tegenwoordig door iedereen wordt toegepast.
Vaak is het inderdaad niet veel meer dan high-level bullshit. Reden genoeg voor David Miami (samen met Alison Brod Marketing & Communications het PR bureau van Burger King) om deze ludieke campagne te bedenken, compleet met een robot die de voice-over doet.