Hoe verlies je in korte tijd duizenden fans op Instagram, Facebook en Twitter?
Het oorspronkelijk Nederlandse kledingbedrijf Suitsupply weet momenteel niet wat hen overkomt. Ze hebben een nieuwe campagne gelanceerd met een homo thema. Op een van de campagne uitingen staan twee zoenende mannen. Ja en so what zou je zeggen…
Hier kan men kennelijk nog niet goed tegen anno 2018. Men is er kennelijk niet van gediend dat ze twee zoenende mannen zien. Als er op de afbeelding een man en een vrouw zoenend zouden zijn afgebeeld was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Echt te bizar voor woorden toch?
Gelukkig krijgt het bedrijf ook een aantal positieve reacties. Desondanks gaat het hard met het ontvolgen van de diverse sociale accounts. Men is hier kennelijk erg van geschrokken. Suitsupply is wereldwijd actief in 24 landen en de boze reacties komen dan ook vanuit de hele wereld.
Natuurlijk kon men rekenen op wat discussie en kun je je afvragen of het lanceren van een dergelijke wereldwijde campagne, in landen waar homoseksualiteit verboden is, wel zo slim is. Goed om te weten is dat ze voor landen zoals Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten wel echt andere versies hebben gemaakt. Hier staan wel de twee mannen centraal alleen worden ze niet zoenend afgebeeld. De feedback komt echter niet alleen uit die landen waar homoseksualiteit is verboden, maar ook zelfs uit ons eigen land waar we toch vrij ruimdenkend zijn.
Natuurlijk is het effect nu dat de diverse social media accounts wat fluctureren als het gaat om het aantal volgers. Desondanks is Suitsupply nu wel maximaal in het nieuws en hebben ook wij hier weer aandacht voor. Dit deden ze eerder natuurlijk ook al met hun seksistische en racistische campagnes. Briljant of toch een typische gevalletje van het niet leren van je fouten?
Afbeeldingen © Suitsupply