18.10.2017
Social Media

Via Snap en het Discover platform de Olympische Spelen beleven

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media

Eurosport is een samenwerking aangegaan met Snap Inc., het bedrijf achter sociaal medium Snapchat. Dat hebben ze gedaan speciaal voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Door de samenwerking kunnen alle gebruikers van Snapchat in Europa de winterspelen ook beleven via Snap’s Discover platform.

Het is een deal die unieke kansen gaat bieden voor beide partijen om (ook) een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Maar ook exclusieve content van de atleten en andere voor de Snapchat-generatie aansprekende influencers zal uiteraard niet ontbreken.

First-of-its kind

Deze ‘first-of-its kind’ deal zorgt er niet alleen voor dat Snapchatters ‘s werelds grootste sportevenement direct en van dichtbij kunnen meebeleven, ze kunnen ook zelf content maken, samenstellen en delen via het platform, waarmee onder meer full-screen graphics, animaties en geluidseffecten kunnen worden toegevoegd.

Michael Lang, President, International Development & Digital van Discovery International: “Snapchat is nog altijd een van de grootste en meest invloedrijke social media-platformen ter wereld, dus het is geweldig dat we op deze manier de Olympische passie en beleving ook één op één kunnen delen met de Snapchat-generatie. Dit sluit perfect aan bij onze ambitie en onze belofte meer mensen, via meer schermen en platforms de Spelen mee te laten beleven.

Europa

In Europa zijn er dagelijks gemiddeld zo’n 57 miljoen mensen actief op Snapchat. Gebruikers die dagelijks wereldwijd actief zijn, bezoeken het platform meer dan 20 keer per dag en maken dagelijks samen ruim 3 miljard Snaps. Ze brengen bovendien veel tijd door op de app: dagelijks gemiddeld meer dan 30 minuten, terwijl Snapchatters onder de 25 jaar zelfs gemiddeld 40 minuten per dag actief zijn.

Eurosport, onderdeel van Discovery Communications, heeft voor 50 landen en gebieden in Europa de exclusieve multimediarechten van alle Olympische Spelen die gehouden worden van 2018 tot en met 2024.

Share this post