Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone die werkt met spraakherkenning. Daarvoor heb je wel iOS 11 nodig, en de laatste update (versie 5.5) van de Appie app.
Hiermee hebben ze bij Albert Heijn wel een primeurtje te pakken want er is nog geen andere retailer in Nederland die Siri heeft gekoppeld aan de eigen app. Vanaf nu kunnen klanten met Siri:
Dit kan eenvoudig gedaan worden met bijvoorbeeld onderstaande spraakopdrachten:
Om dit te doen hoef je overigens niet eerst de Appie app te openen. Je kan meteen beginnen door de homeknop op je iPhone of iPad in te drukken en Siri te starten. Of door natuurlijk Siri te activeren met “Hé Siri.”
De boodschappen worden toegevoegd aan het lijstje in de Appie app. Vervolgens kan je als klant boodschappen doen zoals je dat altijd doet. Gewoon in de winkel, of ze bestellen en thuis laten bezorgen / ophalen bij een Pick Up Point.
En ben je in het bezit van een nieuwe Apple Watch dan heb je geen iPhone meer nodig en regel je alles met Siri via je Watch.