06.07.2017
DC Business

​Uitzendorganisatie doet stap terug: bedrijven en flexkrachten zelf aan zet

By: Redactie Dutchcowboys

BlogDC Business

Door de snel aantrekkende arbeidsmarkt is de spoeling op de flexmarkt dit jaar dunner dan voorgaande jaren. Voor bedrijven die deze zomer niet op tijd vervanging regelen dreigen dan al snel capaciteitsproblemen. Om zo min mogelijk tijd te verliezen met het zoeken naar geschikte uitzendkandidaten, heeft Timing uitzendteam de opvallende stap genomen zichzelf in dit voortraject weg te reorganiseren.

Hoe? Met Roloflex, een online systeem waarin bedrijven zonder tussenkomst van een intercedent gericht kunnen zoeken in een bestand van tienduizenden Timing-uitzendkrachten. Het is hiermee het eerste Nederlandse uitzendbureau dat het voortraject van het zoeken en matchen van kandidaten volledig online laat plaatsvinden. De service scoort met nu al meer dan 4000 unieke bezoekers per week goed bij het midden- en kleinbedrijf. Populaire functies waarop wordt gezocht, zijn magazijnmedewerker en orderpicker, maar ook marketing- en communicatiemedewerker en technisch tekenaar.

Roloflex past in de strategie gericht op voortdurende innovatie waarmee Timing als vijfde grootste uitzender van Nederland momenteel voorsorteert op de uitzendmarkt van de toekomst. De rol van online bij uitzenden en detacheren zal alleen maar verder toenemen, is de verwachting. Timing transformeert naar een digitale en arbeidsmarktspecialist die door het bouwen van innovatieve platformen zoals Roloflex, alles wat met tijdelijk uitvoerend werk te maken heeft, zo slim en efficiënt mogelijk regelt.

Verbeterde baankansen

Roloflex betekent ook voor ingeschreven uitzendkrachten een belangrijke verbetering. Timing is gespecialiseerd in uitvoerend werk dat vooral door lageropgeleiden wordt verricht. Een meerderheid van deze groep beschikt niet over een eigen cv of LinkedIn-profiel en kan zich daardoor niet of onvoldoende presenteren richting potentiële werkgevers.

Via Roloflex kunnen zij een ‘verrijkt profiel’ aanmaken met informatie over hun werkervaring en vaardigheden zodat er een soort LinkedIn voor de uitzendsector ontstaat. “Omdat de informatie voor iedere werkgever zichtbaar is, stijgen de kansen van flexkrachten om passend werk aangeboden te krijgen, aanzienlijk”, aldus Wiecher Hakse.

Lekker makkelijk zoeken tussen de flexwerkers met Roloflex.
Lekker makkelijk zoeken tussen de flexwerkers met Roloflex.

Arbeidsbemiddeling

De online database is gratis en daarmee een serieuze concurrent voor betaalde vacaturesites zoals bijvoorbeeld Monsterboard. Pas wanneer een bedrijf aangeeft serieus interesse te hebben in een bepaalde kandidaat, gaan de intercedenten van Timing aan de slag om het verdere traject van arbeidsbemiddeling af te wikkelen.

De totale bemiddelingskosten voor bedrijven die met behulp van Roloflex uitzendkrachten inhuren, zijn daardoor lager. De automatisering van het voortraject geeft bedrijven daarnaast de volledige regie over het zoekproces van flexwerkers en dat scheelt onnodig tijdverlies. Het is al druk genoeg met iedereen op vakantie.

[Afbeeldingen © Timing]

Share this post