05.05.2017
DC Business

Unieke VR-beleving voor nieuwe concept car van Škoda

By: Redactie Dutchcowboys

BlogDC Business

DigitasLBi Amsterdam heeft tijdens de Shanghai Motor Show een nieuwe en unieke Virtual Reality-ervaring gelanceerd. Dat hebben ze gedaan voor de VISION E, de nieuwe concept car van Škoda.

Er werd ondermeer gebruik gemaakt van de nieuwste platformen en hardware, zoals Google Daydream en Leap Motion. En daarnaast was het door het gebruik van de HTC Vive mogelijk om vier gebruikers (multiplayer) tegelijkertijd het nieuwe model van de autofabrikant te laten ontdekken.

Mini-game

Bezoekers hebben in de multiplayer mini-game zelf de VISION E kunnen ontdekken en ook zelf virtueel instappen. Škoda presenteerde deze nieuwe VR-beleving overigens niet alleen op de Shanghai Motor Show, gelijktijdig was dit te beleven op zo’n acht andere events in onder andere Berlijn, Praag en Tel Aviv.

Wereldwijde VR-beleving

DigitasLBi Amsterdam kreeg als VR-partner de opdracht om consumenten de visie van het autobedrijf te laten beleven en was verantwoordelijk voor de strategie, het creatieve concept, de uitwerking én productie. Zij werkte hierin samen met Moyosa Media, VR development partner van DigitasLBi en Fallon Prague, verantwoordelijk voor de geïntegreerde campagne lancering.

Integratie met WeChat

De VR-beleving was door de bezoekers van de Shanghai Motor Show te reserveren via WeChat, hét sociale mediakanaal van Azië. Met WeChat als queuing app voorkomt men lange wachtrijen. Bezoekers die zich aanmelden, kregen een tijdslot toegewezen in WeChat en ontvingen een notificatie voordat zij aan de beurt zijn. De gelijktijdige introductie in de andere steden werd gefaciliteerd via Facebook Messenger.

Share this post