19.10.2016
Marketing

Leuke marketingstunt: zelfrijdende stoel van Nissan

By: Tedje van Gils

BlogMarketing

Dit is weer een typisch voorbeeld van een goede marketingstunt. Nissan heeft een zelfrijdende stoel ontwikkeld, waardoor je niet meer in de rij hoeft te staan. De zelfrijdende stoel heet de ProPILOT Chair en heeft een sensor die ervoor zorgt dat iedere stoel de stoel ervoor kan volgen. Als de voorste stoel leeg is, sluit de stoel automatisch achteraan de rij aan. En dat ziet er hilarisch uit.

Check de video hieronder.

De technologie van de stoelen is gebaseerd is op hetzelfde systeem als van de Serena Minivan. Zo meldt woordvoerder van Nissan Nicholas Maxfield aan CNN. Het systeem van de zelfrijdende auto is niet volledig autonoom, maar de camera zorgt er wel voor dat de auto gas terugneemt wanneer de auto daarvoor ook afremt en versnelt wanneer de voorganger dat ook doet. Deze technologie werkt alleen nog op de snelweg.

Nissan heeft grote plannen om zijn autonome rijtuigen te upgraden voor 2020, zodat de zelfrijdende voertuigen ook kunnen zelfstandig kunnen rijden in drukke steden.

Ludieke campagne

Om aandacht te besteden aan het systeem van Nissan, hebben ze deze ludieke campagne bedacht. Een schot in de roos! De stoelen zijn allemaal voorzien van de ‘self-parking’ technologie en dat ziet er heel grappig uit. De stoel heeft een gewichtsensor en weet wanneer iemand de stoel heeft verlaten en dus aan de beurt is in de wachtrij. Stel je voor: je moet ergens wachten, gaat op een stoel zitten en je wordt automatisch doorgeschoven? We worden steeds luier, of juist slimmer? Hoe dan ook, deze hover chair is dé stoel waar we allemaal op hebben gewacht.

Share this post