10.04.2017
Social Media

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

By: Patrick Smeets

BlogSocial Media

Het begon ofwel als een heel goed uitgekiende PR-move van Burgerketen Wendy’s, of als grap van random Twitter-gebruiker Carter Wilkerson. Hij vroeg aan het bedrijf op Twitter hoeveel retweets hij moest krijgen voor een jaar lang gratis kipnuggets, waarop de persoon die social media regelt voor het bedrijf simpelweg “18 miljoen” terugstuurde. Was dat ook weer afgehandeld.

“Consider it done” kwam echter de respons van Carter en hij stuurde een screenshot van het hele korte gesprek rond met de vraag om retweets te krijgen.

Gaat hard

Aangezien Twitteraars doorgaans wel in zijn voor dat soort lolletjes ging de tweet rond en inmiddels is het aantal retweets de twee miljoen al gepasseerd. Dat maakt deze tweet inmiddels de derde meest geretweete post op Twitter, na de fameuze Ellen selfie en One Direction’s Louis Tomlinson tweet naar Harry Styles. Die laatste gaat eraan, als de trend zich blijft voortzetten, en dat zou betekenen dat dit bizarre kipnuggetsverhaal voor altijd in lijstjes zal blijven terugkomen.

Free PR

Wendy’s moedigt Carter ook aan natuurlijk, want dit is fantastische gratis PR voor ze. Als ze slim zijn (en daar gaan we maar even van uit) zullen ze als Carter ondanks alles de 18 miljoen niet gehaald heeft alsnog over de brug komen met iets, want dit soort publiciteit kun je niet kopen. Leuk dus, zelfs als het straks een campagne blijkt te zijn.

[Afbeelding © rlat – Fotolia]

Share this post