19.04.2017
Cybercrime

Flinke investering voor startup Cybersprint

By: Redactie Dutchcowboys

BlogCybercrime

Websites die gehackt worden: het is inmiddels dagelijkse kost, waarbij het bijna altijd gaat om het stelen van (persoons)gegevens. Namen van gerenommeerde bedrijven worden gebruikt om valse websites op te richten en gegevens te stelen. Gelukkig gaat de strijd tegen cybercrime onverminderd voort en worden er steeds meer softwareoplossingen ontwikkeld die dit probleem vooral moeten voorkomen.

Een daarvan is Cybersprint, een Nederlandse startup die een softwareoplossing heeft ontwikkeld, die alle aan een bedrijf gerelateerde websites in kaart brengt en phishing- en malwarewebsites opspoort. Om een internationale groei te kunnen bewerkstelligen heeft Cybersprint nu een nieuwe investering binnengehaald. InnovationQuarter en ‘informal investors’ Lennard Zwart en Arthur van der Wees steken samen zeven ton in het bedrijf.

cybersprint-investering.jpeg

Het internet veiliger maken

Het doel van Cybersprint is simpel: het internet moet veiliger worden. Natuurlijk vooral voor hun klanten, maar eigenlijk ook voor iedere consument die daarbij betrokken is.

Het aantal cyberaanvallen groeit continu. En malware, phishing, gestolen gegevens en datalekken zijn actuele problemen waarvan verwacht wordt dat deze in de aankomende jaren steeds groter worden. Cybercriminelen hebben het vaak gemunt op verouderde of vergeten servers en websites, omdat nu eenmaal een eenvoudige prooi zijn.

De software die Cybersprint ontwikkeld heeft, geeft een overzicht van alle publiekelijk toegankelijke websites die horen bij een organisatie. Met behulp van real-time intelligence-feeds wordt elke afwijking op basis van visuele en gedragsveranderingen gerapporteerd. Daarnaast bewaakt Cybersprint continu de social media en het dark web op kwaadaardige activiteiten die zich tegen de klanten van Cybersprint keren. Hierdoor is het bedrijf in staat om klanten onmiddellijk op de hoogte te brengen van hacks of verdachte activiteiten. Klanten kunnen dan direct actie ondernemen, voordat andere gebruikers of zoekmachines iets opmerken.

© Jürgen Fälchle – Fotolia

Share this post