In de DC Daily vind je nieuwe, leuke, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, woensdag 1 februari 2017.
Helemaal weg van Lego? Tot vanavond kan je dan nog meebieden op het duurste Lego-steentje ter wereld. Namelijk eentje van 14-karaats massief goud, die tussen 1979 en 1981 door Lego werd gegeven aan een een paar zakenpartners en medewerkers die 25 jaar in dienst waren.
Voor verzamelaars is dit steentje inmiddels dan ook de heilige graal onder de LEGO-steentjes. De opbrengst kan volgens de veilingmeesters dan ook oplopen tot 15.000 euro.
Deze reclamevideo bestaat al een tijdje, maar we kwamen hem vandaag weer tegen en we lagen onmiddellijk weer in een deuk. De video prijst een Koreaans fitnessapparaat aan dat paardrijden simuleert. Dat zal vast heel goed zijn voor je spieren, maar het ziet er vreselijk grappig uit en met een naam als Horse Riding Fitness Ace Power! moest het ook wel hilarisch zijn. En wij maar denken dat alleen Japanners helemaal waus waren.
In deze nieuwe commercial ‘The Invention’ wordt een waargebeurd verhaal verteld. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs. Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de ultiem verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een ‘Diplome de Grand Prix’ te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison.
We weten allemaal dat het eten van beslag uit de beslagkom niet echt goed is voor je. Waarschijnlijk heb je dit vaak genoeg gehoord van je moeder tijdens het bakken van koekjes. Maar je hebt het ongetwijfeld zelf, hoe dan ook, weleens uitgetest. Het resultaat zal een flinke buikpijn geweest zijn. Maar ondanks dat het niet echt goed is voor je, vonden ze het in New York tijd geworden om een heus Cookie Dough café te beginnen.
Ondernemers kunnen vanaf dinsdag 24 februari hun zorginnovaties via zorginnovatie.nl aanmelden voor de Nationale Zorginnovatieprijs 2017. De Nationale Zorginnovatieprijs is een jaarlijks terugkerend initiatief van Stichting Zorginnovatie Nederland en haar partners om scale-ups in de zorg- en welzijnssector te steunen. De winnaar ontvangt een geldbedrag van € 15.000, – om zijn bedrijf verder te ontwikkelen. De uitreiking vindt plaats tijdens het Health Valley Event 2017 op donderdag 9 maart in Nijmegen.