Automerken hebben het niet makkelijk om aandacht voor andere dingen te krijgen dan hun aller- allernieuwste model, dus wat moet je dan als je als Opel de kalender van 2017 moet aanprijzen? Go weird. Daarom heeft Opel haar toevlucht gezocht tot een interessante campagne met een grote internetster, namelijk Georgia May Jagger Grumpy Cat. Hoewel de dochter van Mick Jagger ook niet verkeerd is om als naam te kunnen droppen is Grumpy Cat toch van een ander kaliber.
Het kan ook niet anders dan dat er dus een andere insteek dan normaal is gekozen door Opel, namelijk “Georgia & Grumpy – Not impressed by Wonderland” die verschillende Opels uit de historie laat zien met de zonnetjes in huis er bij. Zoals je in de video kunt zien viel er weinig te lachen tijdens het schieten van de kalender en om de stemming er in te houden gaat Opel met de “Drive it or hate it”-campagne op social media verder met Grumpy en Mick Jagger’s model-dochter. Lachen.
“Als we zijn schaamteloosheid en aanhoudend slechte humeur buiten beschouwing laten, zijn we bij Opel weg van Grumpy Cat!”, zegt Tina Müller, Opels Chief Marketing Officer. “Daarom proberen we Grumpy Cat aan het lachen te krijgen met onze nieuwe online campagne. Dat moet toch op zijn minst één keer lukken.” We twijfelen er niet aan dat het baasje van Grumpy dat wel geregeld krijgt, aangezien mr. Grumpy niet voor niks komt opdagen natuurlijk. Als je de ontevreden pluizenbal trouwens een keer wilt ontmoeten dan moet je de campagne wel in de gaten houden, want iemand gaat die prijs winnen en zo’n kans laat je toch niet aan je voorbij gaan?
[Afbeeldingen © Opel]