De decembermaand is marketingmaand. Tijd om je klanten te knuffelen, hun decemberstress te verlichten en te strooien met cadeaus. Oh ja, een feestelijk knipoogje kan natuurlijk ook. Maar het begint natuurlijk met het warme decembergevoel. Ook in e-mail marketing. En om je op weg te helpen, geven wij alvast wat inspiratie voor de perfecte onderwerpregel van je decembermailing.
Het decembergevoel roep je op in kleuren en in beeld. De taal die daarbij hoort, onderstreept dat besneeuwde landschap uit de Anton Pieck kerstkaart inclusief warmgeel kaarslicht. In werkwoorden en naamwoorden:
Het lijkt zo simpel (en dat is het ook)! Je hoeft alleen maar beide te combineren:
Maar misschien zie je nog steeds door de kerstbomen het bos niet. Geen stress. In marketingmaand december kun jij ook gegarandeerd uitpakken. Zoek je een likable bericht? Voeg dan een feestelijk knipoogje toe. Of ga een stap verder en knuffel je klant om jullie warme e-mailrelatie te koesteren.
Wil je producten onder de aandacht brengen? Help de heiligmannen dan om decemberstress te voorkomen. Etaleer je allerbeste verlanglijstproducten in een reminder. Of bied zelf online een cadeau of actie aan.
Om eruit te springen in de inbox kun je ervoor kiezen om symbolen te gebruiken in de onderwerpregel.
De decembermaand is bij uitstek de tijd van leuke inhakers. Amstel Bier: Dank u Sinter Vaasje. ING: hoor wie dokt daar kind’ren? En waarom ook niet. Een feestelijk knipoogje kan bijna altijd.
En we zien je al fronsen: ik werk bij een verzekeraar en niet bij Durex. Hoe verzin ik een onderwerpregel voor mijn decembermailing met een feestelijk knipoogje? Gewoon een beetje brainstormen. Je pakt bijvoorbeeld een regel uit een sinterklaasliedje: Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht, want wij zitten allemaal even recht. Je maakt van het eerste deel een onderwerpregel en met je preheader zorg je voor een knipoog:
Ook op 5 december is je huis verzekerd.
Nog een poging: Kling klokjes klingelingeling plus een beetje allitereren: Kling koopjes klingelingeling en een preheader: Bestel vandaag nog je wijnglazen voor Kerst. Et cetera. Doe eens gek met je marketingcollega’s. Leuk om te doen!
En cadeautjes passen goed bij december. Of de presentjes nu uit Spanje of uit het poolgebied komen, één ding is zeker: iedereen houdt van een presentje. Pak je klant in met een leuke korting.
Op de vooravond van een feestelijk familiediner met kaarslicht wil niemand stressen over een cadeaukeuze. Het is daarom best oké om klanten eraan te herinneren dat december eraan komt.
All you need is love! Maar dan moet het wel van twee kanten komen. Zoek je de liefde van je klant? Vergeet dan niet om ook jouw beste wensen over te brengen. Ook zonder Robert ten Brink kun je zo dichter bij de klant komen en ben je weer top-of-mind.
Met symbolen versier je niet alleen je onderwerpregel, je maakt hem vooral opvallend! In één oogopslag ziet de ontvanger met welk decembermoment de mail te maken heeft. In dit blog lees je meer over hoe je symbolen kunt gebruiken in je e-mail.
Probeer eerst eens de werkwoorden en naamwoorden van december met elkaar te combineren. Kijk in welke categorie je decembermailing valt: knuffelen, knipoog, antistress, cadeau of symbool. Maar is dat nog steeds niet voldoende inspiratie? Download dan de white paper Tips voor Effectieve Onderwerpregels. Heel veel succes met je decembermailing.
Blogpost is geschreven door Hendrik Westerhuis & Bas van Eeuwen, Blinker.