13.10.2016
Entertainment

Mitsubishi leent bij Mad Max en Lord of the Rings voor autoreclame

By: Redactie Dutchcowboys

BlogEntertainment

Je hebt 30 tot 60 seconden. Hoe maak je dan in vredesnaam duidelijk dat jouw 4×4 auto echt meer kan hebben dan die van de concurrentie? Spektakel. Het enige juiste antwoord volgens Mitsubishi in Brazilië, die ad agency Africa bereid gevonden heeft om het indrukwekkendste slagveld ter wereld uit de hoge hoed te toveren, alleen om de L200 Triton Sport te promoten.

Ze noemen het zelf Watermopylaegrad, een combinatie van Waterloo, Thermopylae en Stalingrad. Het gaat inderdaad alle kanten uit, met krijgers met facepaint en brandende pijlen, high-tech tanks en helicopters en natuurlijk rechtstreeks uit Mad Max getrokken woestijn-warriors. Het mocht wat kosten, zo te zien, maar dan krijg je wel ook het gewenste spektakel.

Of het ook maar één L200 meer zal verkopen is ten zeerste de vraag, maar het onderstreept in elk geval de boodschap die Mitsubishi wil uitdragen: dat de L200 Triton Sport het meest badass voertuig is dat je maar kunt rijden. De realiteit is dat het ook voor een historisch prima presterende serie als de L200 van Mitsubishi lastig zat is om de aandacht te krijgen van pick-up kopende consumenten. Als deze reclame niet werkt, dan weten wij het ook niet meer!

[Afbeeldingen © Mitsubishi]

Share this post