20.07.2016
Online

Google past AMP-technologie toe op advertenties

By: Tedje van Gils

BlogOnline

Google heeft de technologie die gebruikt wordt voor Accelerated Mobile Pages (AMP) nu ook toegepast op advertenties. Dat meldt Google in een blogpost. Hierdoor laden advertenties nu sneller in. Voorheen werd de tekst eerst weergegeven en een paar seconden later pas de advertentie. Met de AMP-technologie laden de advertenties op hetzelfde moment in.

Hieronder zie je het verschil in laadtijd met en zonder de nieuwe techniek.

Om ervoor te zorgen dat de tekst en de advertentie op hetzelfde moment inladen, moest Google de ad request (eigenlijk de ‘veiling’, omdat de advertenties realtime worden gekocht en verkocht) op de server scheiden van de advertentie weergave. Door het scheiden behaalt de A4A een snellere weergave zonder extra CPU en geheugen. A4A-advertenties zouden ook onnodig batterijverbruik moeten voorkomen.

De AMP-advertenties (benoemd tot A4A door Google) staan nog in de kinderschoenen, maar veelbelovend is het wel, vooral voor adverteerders natuurlijk.

Share this post