In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, donderdag 18 augustus 2016.
Walibi biedt vanaf deze week in haar parkshop exclusieve merchandise van YouTube-sterren aan. Hiermee is het de eerste lokatie dat fans de mogelijkheid biedt merchandise van bekende YouTubers in het park aan te schaffen.
Hiervoor is Walibi een samenwerking aangegaan met Fanfiber. Deze vanuit Nederland opererende internationale onderneming biedt online merchandise-oplossingen aan een breed scala van artiesten en YouTube-sterren.
Bioscoopketen Pathé heeft samen met bunq, de WhatsApp onder de banken, een nieuwe betaalvorm uitgebracht. bunq maakt het vanaf nu mogelijk met een smartphone direct en sneller af te rekenen op de website van Pathé, zonder tussenkomst van iDEAL. Online betalen voor bioscooptickets is zo nog gemakkelijker.
Het is de bioscoopbezoeker die profiteert van het nieuwe systeem. Ali Nikman, CEO van bunq: “Je kunt snel en simpel een ticket kopen omdat er geen tussenstappen nodig zijn. Omdat we het systeem zelf ontworpen hebben, kunnen we het bovendien meteen aanpassen aan de wensen van onze gebruikers.”
Fifa 17 is vanaf 29 september weer beschikbaar. Nieuwe spelers, nieuwe moves, nieuwe manieren om te juichen en uiteraard nieuwe gameplay beelden. Enjoy!
Wil je de finale van de 200 meter mannen zien van de Olympische Spelen? Dan moet je je wekker zetten vannacht om iets voor half 4, want om half 4 gaat de finale van start. De grote kanshebber? Usain Bolt natuurlijk. Tijdens de halve finale liep hij een tijd van 19,78 seconden. Ook ‘onze’ Churrandy Martina maakt kans op een medaille.
Wetenschappers hebben een algoritme ontwikkeld dat depressies kan ontdekken aan de hand van Instagram-foto’s. In het onderzoek zijn 43.950 foto’s van 166 mensen onderzocht. In 70 procent van de gevallen had het algoritme al in de gaten dat de mensen een depressie hadden, nog voordat het door artsen werd vastgesteld. Depressieve Instagram-gebruikers zouden de voorkeur geven aan donkere tinten en aan de filters Inkwell en Crema. Over rare onderzoeken gesproken…
New York Times heeft wat leuks: een quiz waarbij je moet raden welke sport een atleet beoefent. Olympic bodies, can you guess their sport? Klik hier om er meer over te weten te komen!