Onze nationale vliegtrots KLM heeft een wereldprimeur. Vanaf vandaag kunnen gebruikers van Facebook messenger via de chat-applicatie hun meest voorkomende vluchtzaken regelen met KLM. Hiermee is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij in de wereld die dit aanbiedt via Facebook.
Vanaf nu kun je via Facebook messenger inchecken, je vlucht omboeken als dit nodig is en alles volgen rond jouw vlucht waaronder natuurlijk de zo belangrijke vertrektijd, eventuele vertragingen en je gate nummer. Daarnaast kun je via messenger 1:1 communiceren met een van de medewerkers van KLM. Wie gebruik wil maken van deze nieuwe mogelijkheid kan dit bij het boeken van een ticket aangeven. Nog niet mogelijk is ook het daadwerkelijk boeken van een ticket.
Voor KLM is de communicatie via messenger nog persoonlijker en directer dan bijvoorbeeld het gebruik van de app. KLM maakt al langer succesvol gebruik van Twitter en overweegt na Facebook messenger dezelfde service ook te gaan aanbieden via Whatsapp.
Duidelijk is dat zowel Whatsapp als Facebook messenger voor een grote verschuiving zorgen in de wijze hoe bedrijven met hun klanten willen communiceren.