28.03.2016
Marketing

Het raketje, de 1 april grap van Ola deel 2

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

Even was het beroemde raketje, het populaire ijsje dat per 1 april zou verdwijnen landelijk nieuws. Volgens OLA lekte de ‘1 april, kikker in je bil’ grap net iets te snel uit en kreeg de ijsjesmaker via social media iedereen over zich heen. Men sprak er schande van als het ijsje dat inmiddels als iconisch wordt beschreven zou gaan verdwijnen. Meest ludieke actie was ‘by far’ de petitie “Red de Raket”.

OLA moest met de billen bloot want natuurlijk verdwijnt het ijsje niet, ze zouden wel gek zijn. Bij het moederbedrijf noemen ze het raketje zelfs al Nederlands erfgoed,

Volgens OLA is de ludieke raket-actie onderdeel van OLA’s ‘Talking Ice Cream’ campagne die op 1 april onthuld zou worden. Daarin zijn de ijsjes de hele zomer op een grappige manier zelf aan het woord met teksten als . “Jammer dat mijn grap is mislukt. Ik heb er wel een rode kop van gekregen hoor!”.

Eigenlijk hebben ze het verdomde goed gedaan daar bij OLA, want natuurlijk was het lekken onderdeel van de campagne en is een groot deel van de media er in getrapt. Maar zelfs daarvan weet je vandaag al niet meer zeker of bepaalde media in het ‘raket-gate’ spelletje tegen betaling mee speelden. Online marketing is eigenlijk best leuk.

Om de fans, die toch gehapt hebben op deze gelikte grap, extra te ontdooien zal OLA op 1 april via social media nog een mooie goedmaker bekendmaken.

Share this post