23.02.2016
Advertising

Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola

By: Tedje van Gils

BlogAdvertising

Coca-Cola zette namen op hun flesjes en dat zorgde voor een enorm succes. Nu is Pepsi aan de beurt voor een leuk verpakking idee en zij komen deze zomer met de PepsiMoji-campagne.

Say it with Pepsi

Emojis zijn hotter dan hot en daar speelt Pepsi op in. Het designteam van Pepsi ontwikkelde honderden PepsiMoji designs op blikjes en flesjes die wereldwijd in lokale supermarkten verkocht gaan worden. De PepsiMojis zijn allemaal blauw met rood en wit en komen op de verpakkingen van de gewone Pepsi, MAX en light.

De emoji’s verschenen vorige zomer als limited edition als eerst in Canada en zijn ook al verschenen in Rusland, Thailand en Pakistand. Aankomende zomer zullen de emoji-verpakkingen in meer landen worden gelanceerd.

pepsimoji
pepsimoji
pepsimoji-
pepsimoji-

Pepsi vs. Coca-Cola

Ik ben heel benieuwd of deze campagne net zo goed aan gaat slaan als de Coca-Cola flesjes met je eigen naam erop. Ik bedoel, je eigen naam op een product is toch veel leuker dan een emoji? Kijk maar naar Nutella en De Ruijter, zij borduren ook voort op de hype rondom je eigen naam op een verpakking. Zelfs Chocomel zette afgelopen Sinterklaas letters op hun pakken, dat hele grappige combinaties opleverde in de supermarkt. Wat ik dan wel weer moet toegeven: onderstaande video van Pepsi is wel weer ontzettend leuk!

Welke marketingcampagne vind jij het meest geslaagd? Die van Coca-Cola of die van Pepsi?

Share this post