Mashable heeft een aantal internationale reclames verzameld die viral zijn gegaan afgelopen jaar. Verwacht schattige dieren, fails en grappige stunts. Leuk detail: in het lijstje staat ook een reclame van Nederlandse bodem!
Een eenvoudige groet (hallo) bezorgt de hoofdpersoon uit deze reclame een gloednieuwe posse en een wilde nacht in de stad, met karaoke en lijken inbegrepen…
Tsja, dat deze in het rijtje staat, snappen wij wel! We schreven er al eerder over. Twee domme inbrekers breken in een super hightech huis waar alle spullen van waarde zo voor het oprapen liggen. Even Apeldoorn bellen… Hilarisch weer!
Deze reclame is gelanceerd door de Australische overheid. Een poging om tieners van wiet af te laten blijven met de slogan: You’re worse on weed.. En dat blijkt wel uit onderstaande video.
Deze reclame is opgenomen in New York, maar bedacht door een Frans reclamebureau. De opstelling: een nerd komt in actie wanneer een prachtige dame lastig gevallen wordt door drie stoere guys. Hij vecht tegen ze alsof hij Bruce Lee en Liam Neeson in één is. Maar het was maar een droom…
Hoe maak je een commercial over cement nu leuk? Nou, zet worstel superster The Great Khali voor de camera en laat hem praten over zijn leven en het feit dat hij alle muren kapotmaakte omdat hij zo sterk is. Geweldig!
Neem een super schattig 4-jarig meisje met een Engels accent en laat haar een mega vrachtwagen besturen. De vrachtwagen rolt van een berg af en rijdt dwars door een huis heen, maar de truck overleeft het… Geweldige reclame dit!
Deze reclame is alleen uitgezonden in Italië, maar daarom niet minder leuk. Hardop gniffelen aan het einde!
De slogan van Honda is The Power of Dreams en dat slaat behoorlijk op deze reclame. Een pratende hond, een auto die al rennend in elkaar wordt gezet en rijden over water. Niets is te gek!
Een dansende duif, je kunt het zo gek niet bedenken of er wordt een reclame over gemaakt! Deze duif gaat helemaal los op On My Radio van The Selectors. compleet met discolichten en mist.
Deze topper kennen we natuurlijk allemaal wel! Dit is echt een tranentrekker, maar tegelijkertijd is hij ook erg grappig. De kerstcommercial van de Duitse supermarktketen Edeka gaat over een oude man die ieder jaar Kerstmis in zijn eentje moet vieren. Daarom zet hij zijn eigen dood in scène. Inmiddels is de commercial op YouTube al ruim 44 miljoen keer bekeken.