Nederlanders shoppen er op los tijdens kantooruren. Dat blijkt uit de Online Fashion Monitor van betaaloplossingsbedrijf Klarna. Maar liefst 37 procent van de online fashion aankopen werd gedaan tijdens kantoortijd.
Niet alleen tijdens kantooruren, maar ook vlak na het werk vullen we ons digitale winkelmandje goed. Uit het onderzoek blijkt dat 15 procent van alle online fashion aankopen wordt gedaan rond 19.00 uur. Maar ook rond 1.00 uur ’s nachts is er een kleine piek te zien in het aantal aankopen.
We doen het liefst online aankopen op maandag. Maar liefst 24 procent van de aankopen wordt op die dag gedaan. Slechts 9 procent van de totale online aankopen wordt in het weekend gedaan. Daarnaast worden de meeste aankopen online gedaan door de 26 tot 35 jarigen.
De mannen zijn dit jaar steeds meer aan het online shoppen geslagen. Ten opzichte van het eerste half jaar van 2015 zijn er in het tweede half jaar 8 procent meer online fashion bestellingen door hen geplaatst. Daarnaast geven mannen ook iets meer uit per bestelling dan vrouwen. Vrouwen besteden gemiddeld zo’n 95 euro en mannen 96 euro.
Almere is de stad waar de meeste online fashion aankopen worden gedaan. Dit was vorig jaar ook al het geval. Op de tweede plek vinden we Enschede, gevolgd door Groningen. Op de vierde en vijfde plaats zien we Eindhoven en Tilburg.