Spotify zal aanstaande donderdag een nieuwe app, ‘Music Matchmaker,’ lanceren. Het doel van deze nieuwe app? “Singles voor Valentijnsdag de liefde te helpen vinden.” Deze app is onderdeel van een campagne gericht op het Europese medialandschap.
De app, die beschikbaar zal komen in 12 Europese landen, waaronder ook Nederland en België, matcht mensen op basis van hun muzieksmaak.
De app ‘Music Matchmaker’ werd al in 2015 voor het eerst gelanceerd. Toen was het een groot succes met meer dan tweeduizend gebruikers binnen het medialandschap. Dit jaar zal de campagne zich op een nog grotere groep van duizenden professionals van honderden Europese bureaus richten.
De app zal middels een campagne op 4 februari gelanceerd worden. Om een match te vinden kunnen mensen de Music Match Maker website bezoeken. Daar kunnen zij hun locatie en muziekvoorkeuren invullen om vervolgens gekoppeld te worden.
Nienke Dettmeijer, Marketing Executive bij Spotify Benelux: “Muziek verbindt mensen waarschijnlijk meer dan welke andere vorm van kunst dan ook, en een gedeelde liefde voor muziek is vaak de basis voor de sterkste relaties. Met de Music Matchmaker app willen we mensen verbinden door middel van de kracht van muziek, en wat liefde verspreiden binnen het medialandschap. Dit jaar borduren we voort op het succes van Music Matchmaker in 2015, toen duizenden matches werden gegenereerd en we met succes voor nieuwe romances hebben gezorgd!”
De landen waarin de app gelanceerd zal worden zijn: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Nederland, België en Turkije.