De afgelopen paar maanden heeft Instagram hard gewerkt advertenties beschikbaar te maken voor meer bedrijven. Deze maand nog komen advertenties beschikbaar in meer dan 30 nieuwe landen, inclusief Italië, Spanje, Mexico, India en Zuid-Korea en op 30 september volgt er grotere uitrol in markten over de hele wereld. Nederland wordt hier niet specifiek vernoemd dus onduidelijk is nog of het hier al beschikbaar komt.
Met een technologie die gebruik maakt van het beste van de Facebook Advertising infrastructuur, zal het nu ook op Instagram eenvoudig worden voor adverteerders om hun boodschap te richten op mensen op basis van hun interesse, of dat nu mode, sport, auto’s of voeding is.
Veel verschillende soorten bedrijven zijn de nieuwe mogelijkheden de afgelopen zomer aan het testen geweest en met positieve resultaten. Volgens Instagram is er hierdoor dan ook veel vraag vanuit de e-commerce, travel, entertainment en retail industrie.
Nieuw is dat de foto’s en video’s nu ook in landscape formaat aangeboden kunnen worden. En betreffende de video advertenties, deze kunnen nu 30 seconden duren, i.p.v. de eerdere 15 seconden.
Meer over adverteren op Instagram is te lezen in de aankondigende blogpost. Daarin zeggen ze: “We’re thrilled to make it easier for businesses of all sizes to reach people with more relevant ads on Instagram.”