Google heeft de afgelopen 17 jaar een hele berg veranderingen ondergaan. Niet alleen qua omvang, het aanbod van alle verschillende diensten maar ook de evolutie van de hele look en feel! En vandaag doen ze dat opnieuw.
Vanwaar deze aanpassing? Google was ooit een website die men bezocht vanaf een enkel apparaat: een desktop computer. Maar vandaag de dag gaat iedereen de interactie aan met de verschillende Google producten en diensten vanaf veel meer verschillende platformen, apps en apparaten. Iedereen verwacht dat Google helpt waar en wanneer je het ook nodig hebt, of het nu op je mobiele telefoon, televisie, horloge, het dashboard in de auto of op een desktop is.
Het Google-logo en branding is nu geüpdatet voor de nieuwe wereld van computing. Voor een eindeloos aantal apparaten en verschillende soorten input (zoals tap, type & talk).
Het is niet voor het eerst dat ze dergelijke aanpassingen doorvoeren en het zal zeker ook niet de laatste keer zijn. “We think we’ve taken the best of Google (simple, uncluttered, colorful, friendly), and recast it not just for the Google of today, but for the Google of the future.”
Nieuwe designs voor de andere producten en diensten kunnen we de komende tijd nog verwachten.