Voor Alcatel was het tijd voor vernieuwing en vandaag lanceert het bedrijf daarom de nieuwe strategie én nieuwe devides. Alcatel ziet met name groeimogelijkheden binnen de groep van millennials en generatie Z (de Z-generatie is iedereen die is geboren ná 1992) en de oude naam ALCATEL ONETOUCH past daar niet goed bij. De letters ONETOUCH zijn gesneuveld, hoofdletters zijn kleine letters geworden en daarmee is Alcatel klaar voor de toekomst. De focus komt te liggen op tieners, studenten en jongvolwassenen – inclusief young professionals en jonge ouders en dit is de line-up waar ze dat mee gaan doen.
Met de introductie van de IDOL 4-serie komt Alcatel met iets leuks. Het is een serie smartphones die anno 2016 voldoen aan zo ongeveer alles wat je van een smartphone verwacht: een hoogwaardige display die je vanuit iedere hoek goed kunt bekijken, een camera van prima kwaliteit en goed geluid. Maar het leukste zit ‘m eigenlijk in de verpakking want daarmee wordt het pas echt leuk. De verpakking van de IDOL 4-serie is namelijk om te toveren tot een virtual reality bril waarmee je in combinatie met de smartphone een unieke 360 graden kijkervaring krijgt.
Als het gaat om innovatie voor smartphones dat ligt de grootste kans op dit moment in de hoek van virtual reality en dat begrijpt Alcatel dus ook. En het mooie is dat we pas aan het begin van deze ontwikkeling staan want de mogelijkheden van virtual reality zijn nog onbegrensd. Vandaar dat Alcatel natuurlijk niet de enige is die tijdens Mobile World Congress 2016 een stap in deze richting maakt.
Maar er is meer nieuws te melden van Alcatel. Een overzicht.