19.11.2015
Marketing

Hoe je Chocomel weer op de kaart zet

By: Marloes de Hooge

BlogMarketing

Degene die bedacht heeft om namen op blikjes en flessen Coca Cola te zetten, kwam met iets briljants, want nooit eerder werden er zoveel blikjes en flessen Coca Cola gedeeld op social media. Had je een alledaagse naam, dan trof je al vrij snel je eigen naam in het schap van de supermarkt aan, en later werden ook minder voorkomende namen aan het standaard assortiment toegevoegd. Daarna kwam natuurlijk het moment om je eigen naam online te bestellen. Het is een gouden formule, een verpakking customizen is garantie op succes. Nutella deed het eerder ook en kwam met naamstickers om je favoriete broodbeleg persoonlijk te maken. Ook een flesje babyshampoo van Zwitsal kun je persoonlijk maken met een eigen naam, Cup-a-soup had ooit mokken met namen en ketchup-liefhebbers kunnen een fles Heinz met eigen naam bestellen. Je eigen naam of voorletter op de verpakking van je favoriete levensmiddelen blijft leuk. Nu Sinterklaas weer in het land is, springt Chocomel in op dit principe en komt met vloeibare chocoladeletters. Slim, want Chocomel staat nu weer op de kaart.

Aan de verpakking van een pak Chocomel is niet heel veel veranderd, alleen staat er nu een hele grote bruine letter op. Het heeft Chocomel al een hoop publiciteit opgeleverd, al zullen ze op de marketingafdeling daar denk ik met gemengde gevoelens naar kijken. De meeste mensen die de pakken Chocomel in de supermarkt aan het rangschikken zijn hebben een beperkte geheugencapaciteit en woordenschat, getuige onderstaande beelden. Kom op Nederland, dat kan beter. Grote afwezige in het letterspel is overigens Chocomel zelf, die het niet nodig vindt over de actie met de letters zelf iets te Instagrammen. Wie weet hadden ze al deze aandacht niet voorzien en zijn ze aan het broeden op een meesterzet.

Share this post