Biermerk Carlsberg komt met een nieuwe actie. De biertaps zijn tegenwoordig interactief, ze kunnen namelijk gratis biertjes uitdelen. Als je met je vrienden aan de bar zit en je maakt een selfie, post hem dan op Instagram met #BarBandits. Iedere keer als er bier uit de tap komt, gaat er een soort fruitautomaat lopen. Als er dan drie dezelfde foto’s verschijnen wint de maker van die foto een gratis biertje.
Dit is een nieuwe campagne van Carlsberg waarmee ze de hashtag trending willen maken. Volgens hen gaat dat ook gebeuren. Want als er eenmaal iemand een biertje heeft gewonnen in de kroeg willen anderen dat ook. Zo komen er meer foto’s online met de hashtag en hoe meer foto’s hoe sneller het trending wordt.
Met de vele verwachte foto’s is er ook minder kans dat er deelnemers dronken worden door al het gratis bier. Het is een campagne voor een alcoholisch drankje, dus er zijn wel strengere regels aan verbonden. Maar het is zo bedacht door Carlsberg dat mensen elkaar gaan aansporen om mee te doen. Je hebt dan minder kans op dat ene gratis biertje. En het barpersoneel houdt natuurlijk in de gaten of het nog wel verstandig is om jou een biertje te geven.