De genomineerden voor De Beste Social Media Awards zijn bekend. Uit alle inzendingen zijn in 10 categorieën merken, BN’ers en organisaties genomineerd die kans maken op de prijs. De uiteindelijke winnaars worden bepaald door het publiek en een vakjury. Alle genomineerden staan hieronder:
Beste INHAKER
Centraal Beheer Achmea, Hak, Stabilo, Amnesty, Andrélon, Wereld Natuur Fonds, Transavia, Holland Casino
Beste CREATIEF
ANWB, Plan Nederland, De Telegraaf, ABN AMRO, Liga
Beste TEKST
Jones Brothers Coffee, ING, Vodafone, Weight Watchers, Praxis
Beste GRAP
Politie Amsterdam, Ziggo, Coolblue, T-Mobile, Heineken
Beste VISUEEL
Heineken, NS Internationaal, KLM
Beste REACTIE OP EEN CONSUMENT
Coolblue, KLM, SNS Bank, ING, T-Mobile, Etos
Beste REACTIE OP EEN BEDRIJF
Tele2, UPC, Coolblue, Nationale Nederlanden, Heineken, KLM
Beste MERK
Vincent Optiek, Coolblue, KLM, Efteling, Heineken, NS
Beste BN’ER
Georgina Verbaan, Raemon Sluiter, Claudia de Breij, Chantal Janzen, Arjen Lubach, Jochem Myjer, Hans Kazàn
Slechtste BERICHT
Yolanthe Sneijder-Cabau, Kim Feenstra, de Volkskrant, Seat, Remia
Grote kanshebbers zijn Heineken met zes nominaties, Coolblue met vijf, KLM met vier en ING en T-Mobile met elk twee. Opvallende nieuwkomer is de Politie Amsterdam. Voor de nieuwe categorie Beste BN’er zijn Georgina Verbaan, Jochem Myjer, Arjen Lubach, Hans Kazan, Raemon Sluiter, Chantal Janzen en Claudia de Breij genomineerd.
Awards
De awards worden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt aan merken, organisaties én BN’ers in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden.
Vakjury
Cabaretier Erik van Muiswinkel namens de jury: “Ieder jaar wordt er een hele rits prijzen uitgereikt voor prestaties in Nederlandse musicals, voor toneel, proza, poëzie, cabaret, popmuziek en meer. Maar het grootste speelveld van allemaal, de social media, was tot voor kort nog zonder. Het is duidelijk dat het hoog tijd werd voor prijzen op dit terrein. Het scherp inspelen op de actualiteit, soms tot op de minuut, is een vak apart waar je op een heel slap koord wandelt, hoog kan stijgen en diep kan vallen. De Beste Social Media Awards are here to stay.”
De jury bestaat verder uit: Renske de Greef (schrijfster en columniste), Jordi van de Bovenkamp (grappigste Twitteraar 2013), Roos van Vugt (social media strateeg), Gonnie Spijkstra (blogger en trendingspecialist), Martijn Pronk (uitgever en hoofd media & publicaties Rijksmuseum) en Rocco Stallvord (autoriteit virale verspreiding).
Stemmen
De jury heeft al gestemd en nu is het publiek aan zet. Stemmen doe je hier t/m 3 juni 2015.