11.05.2015
Social Media

Genomineerden voor de Beste Social Media Awards 2015

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media

De genomineerden voor De Beste Social Media Awards zijn bekend. Uit alle inzendingen zijn in 10 categorieën merken, BN’ers en organisaties genomineerd die kans maken op de prijs. De uiteindelijke winnaars worden bepaald door het publiek en een vakjury. Alle genomineerden staan hieronder:

Beste INHAKER

Centraal Beheer Achmea, Hak, Stabilo, Amnesty, Andrélon, Wereld Natuur Fonds, Transavia, Holland Casino

Beste CREATIEF

ANWB, Plan Nederland, De Telegraaf, ABN AMRO, Liga

Beste TEKST

Jones Brothers Coffee, ING, Vodafone, Weight Watchers, Praxis

Beste GRAP

Politie Amsterdam, Ziggo, Coolblue, T-Mobile, Heineken

Beste VISUEEL

Heineken, NS Internationaal, KLM

Beste REACTIE OP EEN CONSUMENT

Coolblue, KLM, SNS Bank, ING, T-Mobile, Etos

Beste REACTIE OP EEN BEDRIJF

Tele2, UPC, Coolblue, Nationale Nederlanden, Heineken, KLM

Beste MERK

Vincent Optiek, Coolblue, KLM, Efteling, Heineken, NS

Beste BN’ER

Georgina Verbaan, Raemon Sluiter, Claudia de Breij, Chantal Janzen, Arjen Lubach, Jochem Myjer, Hans Kazàn

Slechtste BERICHT

Yolanthe Sneijder-Cabau, Kim Feenstra, de Volkskrant, Seat, Remia

Grote kanshebbers zijn Heineken met zes nominaties, Coolblue met vijf, KLM met vier en ING en T-Mobile met elk twee. Opvallende nieuwkomer is de Politie Amsterdam. Voor de nieuwe categorie Beste BN’er zijn Georgina Verbaan, Jochem Myjer, Arjen Lubach, Hans Kazan, Raemon Sluiter, Chantal Janzen en Claudia de Breij genomineerd.

Awards

De awards worden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt aan merken, organisaties én BN’ers in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden.

Vakjury

Cabaretier Erik van Muiswinkel namens de jury: “Ieder jaar wordt er een hele rits prijzen uitgereikt voor prestaties in Nederlandse musicals, voor toneel, proza, poëzie, cabaret, popmuziek en meer. Maar het grootste speelveld van allemaal, de social media, was tot voor kort nog zonder. Het is duidelijk dat het hoog tijd werd voor prijzen op dit terrein. Het scherp inspelen op de actualiteit, soms tot op de minuut, is een vak apart waar je op een heel slap koord wandelt, hoog kan stijgen en diep kan vallen. De Beste Social Media Awards are here to stay.”

De jury bestaat verder uit: Renske de Greef (schrijfster en columniste), Jordi van de Bovenkamp (grappigste Twitteraar 2013), Roos van Vugt (social media strateeg), Gonnie Spijkstra (blogger en trendingspecialist), Martijn Pronk (uitgever en hoofd media & publicaties Rijksmuseum) en Rocco Stallvord (autoriteit virale verspreiding).

Stemmen

De jury heeft al gestemd en nu is het publiek aan zet. Stemmen doe je hier t/m 3 juni 2015.

Share this post